ایثارگران شیراز در «بهشت احمدی» صاحب قطعه می‌شوند

یکصد و هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با بررسی چند ایراد فرمانداری به مصوبات شورا و تصویب چند لایحه جدید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، طرح بازنگری و اصلاح اهداف عملیاتی و کمی برنامه پنج ساله شهرداری بررسی و تصویب شد.

در این جلسه اعضای شورا همچنین با تمدید مدت قرارداد پیمانکاران تبلیغات شهری طرف قرارداد با شهرداری در سال ۹۹، در صورت تقاضای پیمانکار، برای مدت یک سال و با ۲۰ درصد افزایش نسبت به مبلغ قرارداد جاری، موافقت کردند.

ایراد فرمانداری به موضوع به‌کارگیری نیروهای شرکتی شهرداری شیراز، در جلسه شورا بررسی و مقرر شد که موضوع جهت بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شود.

ایراد به مصوبه الزام شهرداری شیراز به خرید ٥٠ دستگاه اتوبوس برقی، از دیگر دستورکارهای جلسه شورا بود که با اصلاحاتی تصویب شد همچنین اعضای شورا در بررسی ایراد دیگر فرمانداری شیراز به موضوع تعیین بهای بلیت سال ١٤٠٠ مترو شیراز با نرخ شناور، تصمیم به اصرار بر این مصوبه گرفتند.

موضوع پرداخت فوق‌العاده عمران شهردار شیراز مربوط به سال‌های ٩٦، ٩٧ و ٩٨ پیرو تفریغ بودجه سال‌های یاد شده نیز که مورد ایراد فرمانداری قرار گرفته بود، پس از بررسی جهت بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شد. در ادامه جلسه، آئین‌نامه حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پس از بررسی و موافقت اعضا، به تصویب رسید.

اصلاح و تصویب آئین‌نامه مدیریت و انتشار داده‌های شهری با در نظر گرفتن ایراد فرمانداری از دیگر تصمیمات اعضای شورا در این جلسه بود همچنین طرح اختصاص سه قطعه در آرامستان بهشت احمدی به ایثارگران امروز در دستور کار جلسه شورا قرار گرفت و پس از بررسی، تصویب شد.

در دستور کار بعدی و در راستای برگزاری جشنواره جهانی شعر اهل بیت (ع)، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با اختصاص مبلغ هفت هزار دلار به انضمام ۴۲۶‪ میلیون ریال از بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری برای تأمین هدایا و جوایز موافقت کردند

بر اساس این مصوبه، هدایای هفت مهمان و شاعر خارجی هرکدام به مبلغ یک هزار دلار و چهارده مهمان و شاعر داخلی هرکدام به مبلغ ۲۰ میلیون ریال لحاظ شد.

جوایز نفرات اول در دو بخش هر کدام مبلغ ۲۰ میلیون ریال، نفرات دوم در دو بخش هرکدام مبلغ ۱۵ میلیون ریال و نفرات سوم در دو بخش هر کدام مبلغ ۱۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است همچنین جوایز ۸ شاعر شایسته تقدیر هرکدام مبلغ ۷ میلیون ریال خواهد بود.

در این مصوبه مقرر شد که شاعران ملی و بین‌المللی بر اساس رزومه حرفه‌ای و سابقه آئینی جهانی و ملی با هماهنگی و مشاوره حوزه هنری انقلاب اسلامی به جشنواره دعوت شوند و شاعران بخش مسابقه نیز پس از اعلام فراخوان و داوری نهایی مشخص خواهند شد. شیوه‌نامه اجرایی و سایر هزینه‌های برگزاری جشنواره را نیز شهرداری به شورا ارائه خواهد کرد.

کد خبر 490933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.