۶۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد نیازمند بازسازی و نوسازی است

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: ۳۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده و نیازمند بازسازی است و ۳۰ درصد دیگر آن نیز به نوسازی نیاز دارد.

به گزارش ایمنا، سعید حسینقلی زاده مقدم اظهار کرد: هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد فعال است و امسال بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در دستور کار است و درخواست اخذ مجوز انتشار پنج هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت نیز توسط شهردار مشهد به وزارت کشور ارسال شده تا منابع مالی تأمین شود.

وی ادامه داد: قرارداد خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از شرکت ایران خودرو و ۲۵ دستگاه از شرکت زرین خودرو هم منعقد شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: اتوبوس برقی نیز به عنوان نخستین نمونه داخلی کشور تا اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد امسال به مشهد منتقل می‌شود تا پس از بازدید مدیران شهری مشهد و کمیته فنی اتوبوسرانی، برای انجام تست‌های حمل و نقلی به تهران منتقل شود.

وی با اشاره به جا به جایی ۱۶ میلیون مسافر در فروردین ماه امسال در مشهد توسط ناوگان اتوبوسرانی این شهر، ادامه داد: این میزان نسبت به ماه قبل از آن یعنی اسفند ۹۹، ۱۸ درصد کاهش داشته است.

حسینقلی زاده مقدم تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، استفاده از ماسک در ناوگان اتوبوسرانی مشهد اجباری است و ۲۰ ناظر برای ارشاد شهروندان در این خصوص در پایانه‌های سطح شهر حضور دارند.

منبع: ایرنا

کد خبر 490918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.