با کمبود معلم رو به رو هستیم/ ۵۵ درصد از مدارس فرسوده است

مدیر آموزش و پرورش خوانسار گفت: در مهرماه ۱۴۰۰ در شهرستان خوانسار حدود ۵۰ معلم بازنشسته می‌شوند که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با کمبود ۳۵ معلم مواجه خواهیم بود.

ناصر عصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به مناسبت هفته معلم از ۵۰ معلم که در فراخوان‌های مختلف حائز رتبه شدند و ۲۰ معلم به انتخاب مدیران مدارس تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در شهرستان خوانسار حدود ۵۰۰ معلم مشغول به کار هستند، افزود: در مهرماه ۱۴۰۰ در شهرستان حدود ۵۰ معلم بازنشسته می‌شوند که به همین تعداد نیز با کمبود معلم مواجه می‌شدیم که از طریق دانشگاه فرهنگیان تعداد محدودی جذب شده است.

عصاری ادامه داد: برای کمبود معلم در شهرستان از این تعداد معلمانی که مهر ۱۴۰۰ بازنشسته می‌شوند دعوت به همکاری کردیم که در صورت موافقت کمبود معلم نخواهیم داشت، اما در غیر این صورت در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با کمبود حدود ۳۵ معلم در خوانسار مواجه هستیم.

مدیر آموزش و پرورش خوانسار گفت: در شهرستان خوانسار حدود ۴۰ واحد آموزشی وجود دارد که ۵۵ درصد این مدارس فرسوده است و فرسودگی مدارس برای تحصیل دانش آموزان ناایمن است.

عصاری افزود: اکنون سه واحد آموزشی ۲۲ بهمن، استاد مطهری و حقی در دست احداث است که دو واحد آموزشی ۲۲ بهمن، استاد مطهری ۹۵ درصد پیشرفت داردو پس از تجهیز به دستگاه رادیاتور که نیاز به ۸۰۰ میلیون تومان بودجه دارد تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: واحد آموزشی حقی نیز ۶۰ درصد پیشرفت دارد که برای تکمیل به دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است البته در احداث این سه واحد آموزشی خیرین ۵۰ درصد هزینه‌ها را متقبل شدند.

مدیر آموزش و پرورش خوانسار با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش خوانسار در راستای مقابله با بیماری کرونا در مدارس شهرستان گفت: در شهرستان خوانسار سال ۹۹ تمام واحدهای آموزشی به شیر پدالی مجهز شده است.

عصاری گفت: با شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های تحصیلی امکان تحصیل دانش آموزان از طریق فضای مجازی فراهم شد که در شهرستان ۳۰۰ دانش‌آموز نیازمند برای خرید تبلت شناسایی شدند و اکنون با کمک خیران بیشتر آن تهیه شده است و مابقی نیز کمک خیران را می‌طلبد.

کد خبر 490849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.