آغاز ساخت رصدخانه اعجاب‌انگیز در قبرس

اتحادیه اروپا، یونان و قبرس قرار است با بودجه مشترک رصدخانه‌ای فرا مدرن در ناحیه لیماسول ایجاد کنند؛ بر اساس گزارشات محلی، اقدامات اولیه برای احداث این مکان شگفت‌انگیز آغاز شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رصدخانه‌ای که در لیماسول در حال احداث است از یک طرف به زمین وصل خواهد شد و از سوی دیگر، هزار و ۲۰۰ متر از سطح آن فاصله خواهد داشت. بنابراین، بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی وارد این ساختمان زیبا شده و از سوی دیگر، در ارتفاعی باورنکردنی، چشم‌اندازهای بی‌نظیر شهر را نظاره کنند. همچنین، این رصدخانه قرار است به عنوان مرکزی برای آموزش و انجام مطالعات فضایی و مشاهدات نجومی مورد استفاده قرار گیرد. طرح رصدخانه جدید قبرس محصول فکری یک خواهر و برادر معمار برجسته کشور به نام‌های آلینا و نیکودموس تسولاکیس، است و توانسته تا کنون جوایز بین‌المللی زیادی را از آن خود کند.

قرار است دو تلسکوپ بسیار بزرگ در سالن‌های مجزای سازه جدید واقع شود که هر یک از کاربری خاص خود برخوردار خواهد بود. یکی از این دستگاه‌های نجومی ۲۰ اینچی است و یک بخش پوششی چرخ‌دار دار در قسمت بالایی خود دارد، تلسکوپ خورشیدی دیگر رصدخانه قرار است در طول روز مورد استفاده قرار گیرد که آن نیز از پوششی چرخان برخوردار است که به طور خودکار به اطراف حرکت می‌کند.

علاوه بر این، ساختمان رصدخانه سالن کنفرانس بزرگی را در خود جای خواهد داد که به عنوان یک افلاک‌نما و فضایی باز عمل خواهد کرد و منجمان غیرحرفه‌ای مجازند تلسکوپ‌های شخصی خود را در آنجا نصب کنند. همچنین افراد معمولی و علاقمندان به علم نجوم نیز می‌توانند شب‌ها به رصدخانه بروند و از تجربیات کارشناسان در این زمینه، بیشترین بهره را ببرند. البته ساعات خاصی از شب برای ورود این افراد مشخص خواهد شد تا هیچ مزاحمتی برای منجمان در حین مشاهدات خود به وجود نیاید.

آغاز ساخت رصدخانه اعجاب‌انگیز در قبرس

کد خبر 490830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.