۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
فروشنده انسولین‌های تقلبی دستگیر شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که در خصوص خرید و فروش انسولین‌های تقلبی در فضای مجازی فعالیت می‌کرد خبر داد و گفت: از متهم بیش از ۲۰۰ عدد انسولین تقلبی کشف و ضبط شده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، اظهار کرد: فردی به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد در فضای مجازی اقدام به خرید انسولین کرده و زمانی که برای استفاده آن با پزشک مشورت کرده، متوجه شده انسولین‌ها فاسد و تاریخ گذشته است.

وی ادامه داد: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت با توجه به نیاز مادرم به انسولین، در فضای مجازی جستجو کردم و با شخصی ناشناس که خود را از وارد کنندگان این دارو معرفی کرد آشنا شدم و پس از صحبت‌های اولیه مبلغ ۵۰ میلیون ریال برای خرید انسولین برای وی واریز کردم و پس از دریافت داروها با بررسی پزشک مشخص شد انسولین‌ها به هیچ عنوان قابل استفاده نیست.

گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را آغاز کردند و با بهره‌گیری از روش‌های علمی و اقدامات فنی فرد مذکور را در فضای مجازی شناسایی و متوجه شدند مجرم با جعل هویت افراد مختلف در عرصه پزشکی در فضای مجازی اقدام به فروش داروهای فاسد و غیرقابل استفاده تحت عنوان انسولین به افرادی که نیازمند این دارو هستند، می‌کند.

وی اضافه کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضائی، در نهایت مجرم در مخفیگاه خود در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و بیش از ۲۰۰ قلم انسولین غیرقابل استفاده از محل اختفای وی کشف شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار می‌کرد اما پس از روبرو شدن با شاکی پرونده و ادله دیجیتال ضمن پذیرش بزه انتسابی به فروش داروهای فاسد اعتراف کرد.

گودرزی به شهروندان تصریح کرد: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند، بسیاری از این افراد اصلاً دارویی در اختیار ندارند و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند. در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

کد خبر 490722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.