کسب ۱۹ پیشنهاد بورسیه از برترین‌ دانشگاه‌های جهان

یک دختر نوجوان اهل نیجریه موفق شد ۱۹ پیشنهاد بورسیه کامل تحصیلی را از دانشگاه‌های آمریکا و کانادا دریافت کند.

به گزارش ایمنا، "ویکتوری یینکا- بانجو"(Victory Yinka-Banjo)، یک نوجوان ۱۷ ساله اهل نیجریه است که به وی بورس تحصیلی دوره کارشناسی به ارزش ۵ میلیون دلار پیشنهاد شده است. او در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان اظهار کرد: این موفقیت هنوز هم برای من باورنکردنی است. من در بسیاری از دانشگاه‌ها ثبت‌نام کردم، چراکه فکر می‌کردم در هیچکدام از آنها پذیرش نمی‌شوم.

ویکتوری موفق شده از دانشگاه‌های "آیوی لیگ"، کالج ییل، دانشگاه پرینستون، کالج هاروارد و دانشگاه براون پیشنهاد بورسیه کامل دریافت کند. آیوی لیگ یک مجموعه متشکل از معروف‌ترین گروه دانشگاه‌های خصوصی کشور آمریکا است. این گروه متشکل از هشت دانشگاه پرآوازه خصوصی است. تمام این هشت دانشگاه در رتبه بندی‌های مختلف، سالانه در میان ۱۰ دانشگاه برتر آمریکا قرار می‌گیرند.

سایر پیشنهادهای بورسیه تحصیلی وی از سوی دانشگاه‌های استنفورد، جان هاپکینز، ویرجینیا و موسسه فناوری ماساچوست بوده است. در کانادا نیز، دانشگاه‌های تورنتو و بریتیش کلمبیا به ویکتوری پیشنهاد بورس کامل ارائه کردند.

ویکتوری ادامه داد: پیشنهادات بورسیه تحصیلی متعدد سبب شد من بیشتر لبخند بزنم و مصمم‌تر شوم. مراحل پذیرش در این دانشگاه‌ها بسیار گزینشی است و فقط بهترین‌ها را می‌پذیرند. این دختر نوجوان نیجری در اواخر ۲۰۲۰ میلادی پس از موفقیت در آزمون "WASSCE" غرب آفریقا به شهرت ملی رسید.

چند ماه بعد دانشگاه کمبریج، ویکتوری را به عنوان "برترین‌جهان" در زبان انگلیسی، (به عنوان زبان دوم) انتخاب کرد، چراکه او توانسته بود در آزمون دانشگاه کمبریج، در هر ۶ موضوعی که برای آنها در آزمون شرکت کرده بود،‌نمره A* را کسب کند.

ویکتوری به سی‌ان‌ان گفت که دستاوردهای او ناشی از سخت کوشی است. وی امیدوار است بتواند در دانشگاه در رشته"زیست‌شناسی محاسباتی" تحصیل کند. گرچه هنوز در حال ارزیابی دانشگاه‌ها است.

منبع: ایسنا

کد خبر 490690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.