طرح نذر خون در شب‌های قدر از ساعت ۲۱ تا ۱ بامداد برقرار است

سرپرست انتقال خون استان اصفهان در خصوص ذخیره بانک خون استان و اجرای طرح نذر خون در شب‌های قدر توضیحاتی ارائه داد.

علی فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار مراجعه‌کنندگان و اهداکنندگان خون در استان، اظهار کرد: روزانه حدود ۳۵۰ نفر برای اهدای خون و پلاسما مراجعه می‌کنند که از این تعداد حدود ۲۷۰ نفر موفق به اهدای خون می‌شوند.

وی افزود: مصرف خون و فرآورده‌های خونی به ویژه برای بیماران تالاسمی یک نیاز همیشگی است و با اطلاع‌رسانی باید در فرهنگ‌سازی اهدای خون و فرآورده‌های خونی کمک کنیم، نباید فراموش کنیم که در شرایط بحرانی کرونا قرار داریم و مراکز درمانی به صورت مستمر و روزانه به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند، روند اهدای خون باید مستمر باشد تا با وضعیت بحرانی برای ذخیره خون مواجه نشویم.

سرپرست انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر ذخیره بانک خون استان حدود ۷ روز است، اضافه کرد: ذخیره بانک خون استان باید بیش از ۷ روز باشد، نرمال بودن ذخیره بانک خون استان اصفهان مشروط بر ادامه مراجعه افراد اهدا کننده است و حضور پیوسته آن‌ها سبب حفظ وضعیت مطلوب ذخیره بانک خون می‌شود زیرا به تمام گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های منفی نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: از اهدا کنندگان درخواست داریم تا با مراجعه به وبسایت سازمان انتقال خون استان اصفهان به نشانی esfahan.ibto.ir برای دریافت نوبت اینترنتی، روز و زمان مشخصی برای اهدای خون مراجعه کنند تا از تجمع افراد در بحران کرونا جلوگیری شود، افراد بهتر است به دلیل محدودیت‌های کرونایی در طول روز برای اهدای خون مراجعه کنند.

فتوحی با اشاره به طرح نذر خون در شب‌های قدر، افزود: شش پایگاه انتقال خون در استان از جمله مرکز خواجو، کاشان، نجف آباد، گلپایگان، خوانسار و شهرضا در شب‌های قدر میزبان اهداکنندگان خون هستند و در این شب‌ها محدودیت تردد شبانه برای اهداکنندگان خون اعمال نمی‌شود و آن‌ها می‌توانند به راحتی به پایگاه‌ها مراجعه کنند، مرکز خواجو در شب‌های قدر علاوه بر ارائه خدمت‌رسانی صبح تا ظهر، در شیفت دوم از ساعت ۲۱ شب تا ۱:۰۰ بامداد آماده ارائه خدمت به اهداکنندگان خون در طرح نذر خون است.

وی تصریح کرد: پایگاه انتقال خون در میدان خواجو اصفهان در روزهای عادی از ساعت ۸ تا ۲۲ و در سایر شهرها از صبح تا ظهر فعال است و اهداکنندگان باید کارت ملی همراه داشته باشند.

کد خبر 490666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.