۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
صفرآباد؛ یک باغ تمام عیار ایرانی

شهرها به علت دارا بودن جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی از مقاصد گردشگری محسوب می‌شوند و از گردشگری شهری به عنوان یکی از عوامل مهم توسعه اقتصادی- اجتماعی و رفاهی شهر و شهرنشینان یاد می‌کنند به همین دلیل مسئولان امور گردشگری و شهری در پی ارتقا و گسترش آن برآمده اند تا توسعه شهری و گردشگری رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهر ساری از جمله شهرهای شمالی کشور است که سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر کشور است و‬ وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مختلف در این شهر باعث شده گردشگری در آن بیش از بیش رونق گیرد. امروز بار دیگر مدیران شهری و مسئولان شهری پنجره‌ای دیگر از این توسعه را به روی شهر ساری باز خواهند‬ کرد؛ مجموعه «باغ ایرانی صفرآباد» که تلفیقی از باغ گل‌ها و باغ ایرانی است پس از احیا به یکی از مراکز ‏گردشگری زیبای شهر ساری تبدیل شده‬ و یکی از جاذبه‌های گردشگری برای گردشگران این خطه از شمال ‏کشور می‌شود که چشم‌اندازی زیبا و متفاوت از ‬این شهر را برای مرکزنشینان پدید می‌آورد.‏

احداث نخستین باغ تلفیقی شمال کشور در مرکز استان در راستای احیای باغ ایرانی صفرآباد در ساری کلنگ زنی شده است تا این پروژه بزرگ گردشگری _ تفریحی که در زمینی به مساحت هفت هکتار در پنج کیلومتری شهر ساری احداث می‌شود با ایجاد توسعه پایدار مرکز استان در اختیار شهروندان و گردشگران قرار گیرد.

«پارک پایداری» در مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس مازندران از دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری ساری است که تحت عنوان «مازندران در گذر تاریخ» در بزرگ‌ترین پارک موزه دفاع مقدس شمال کشور در مرکز استان و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با تاریخ مازندران احداث می‌شود.

همچنین عملیات اجرایی «پارک محله‌ای امام رضا (ع)» به مساحت دو هزار مترمربع با هدف توزیع متوازن خدمات محله‌ای، توسعه فضای سبز و رفاه شهروندی در منطقه یک شهری آغاز شد و ساخت «پروژه فرهنگی _ مذهبی مسجد صاحب‌الزمان (عج)» در محدوده بقعه مطهر حضرت امام‌زاده عباس (ع) از دیگر پروژه‌هایی است که در چند روز گذشته کلنگ آن بر زمین زده شده است.

شهر در ریل توسعه

«حمیدرضا مرادی» سرپرست شهرداری ساری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه عمرانی در مرکز استان اظهار می‌کند: این پروژه‌ها شامل احیای باغ ایرانی صفرآباد، احداث پارک پایداری، مسجد صاحب‌الزمان (عج) و پارک محله‌ای و شهرداری محله در بلوار امام رضا (ع) است.

وی می‌افزاید: این پروژه بزرگ گردشگری _ تفریحی در زمینی به مساحت هفت هکتار در پنج کیلومتری شهر ساری واقع شده است که با هدف توسعه پایدار مرکز استان، احیا و در اختیار شهروندان و گردشگران قرار می‌گیرد.

سرپرست شهرداری ساری تصریح می‌کند: مجموعه باغ ایرانی صفرآباد پس از احیا به یکی از مراکز گردشگری زیبای شهر ساری تبدیل و یکی از جاذبه‌های گردشگری برای گردشگران این خطه از شمال کشور می‌شود.

مرادی با اشاره به آغاز احداث پروژه پارک پایداری در مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس مازندران ادامه می‌دهد: این پارک تحت عنوان مازندران درگذر تاریخ در بزرگ‌ترین پارک موزه دفاع مقدس شمال کشور در مرکز استان توسط شهرداری ساری و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با تاریخ مازندران احداث می‌شود.

وی از ساخت پروژه فرهنگی _ مذهبی مسجد صاحب‌الزمان (عج) در محدوده بقعه مطهر حضرت امام‌زاده عباس (ع) خبر می‌دهد و تصریح می‌کند: این مسجد طبق زمان‌بندی در نظر گرفته شده احداث شده و به مردم منطقه تحویل داده خواهد شد.

سرپرست شهرداری ساری همچنین با اشاره به احداث پارک محله‌ای امام رضا (ع) می‌گوید: پارک محله‌ای امام رضا (ع) به مساحت دو هزار مترمربع با هدف توزیع متوازن خدمات محله‌ای، توسعه فضای سبز و تامین رفاه شهروندی در منطقه یک شهری احداث می‌شود.

مرادی با بیان اینکه پارک محله‌ای زعفرانیه در ماه مبارک رمضان افتتاح می‌شود، خاطرنشان می‌کند: پارک محله‌ای زعفرانیه سی و پنجمین پارک شهری بوده که به مساحت حدود ۵۵۰ مترمربع در مرکز استان ساخته شده است.

اختصاص بودجه ویژه به شهر ساری

«علی بابایی کارنامی» نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این پروژه آرزوهای دیرینه مردم مرکز بوده است، اظهار می‌کند: تلاش خواهیم کرد تا با زیرساخت‌های گردشگری از جمله احداث این پارک، ساری را برای میزبانی کشورهای اکو در سال ۲۰۲۲ آماده کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم شهر ساری به جایگاه اصلی خود دست پیدا کند، می‌افزاید: قول می‌دهیم در بودجه ۱۴۰۰ مجلس ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه در قالب طرح‌های مختلف اختصاص دهد.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ تملک دارایی حفظ آثار دو برابر شد و به دو هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت که مبنای خوبی برای دولت آینده است، اظهار می‌کند: برای تبیین اهداف دولت آینده، شهر ساری خط قرمز ما محسوب شده و اجرای پروژه نیروگاه زباله‌سوز در اولویت قرار می‌گیرد و به‌عنوان یک سرباز در کنار شهرداری هستیم.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت شغلی برای کارکنان شهرداری کل کشور در دستور کار مجلس قرار گرفت و اقدامات خوبی در کمیسیون اجتماعی و سازمان شهرداری‌ها شکل گرفت، تشکیل دیتا و بانک اطلاعاتی کارکنان شهرداری ساری و انتقال آن به ستاد وزارتخانه را ضروری می‌داند و ادامه می‌دهد: تلاش داریم تا پایان مجلس یازدهم بستر امنیت را به نیروی شهرداری بازگردانیم.

بابایی کارنامی با تاکید بر اینکه پروژه زباله سوز ساری باید در زمان مقرر به سرانجام برساند، تاکید می‌کند: البته کارشکنی‌ها در همه جا هست و من شرایط شهردار فعلی ساری را درک می‌کنم؛ برخی افراد بدون انجام کاری با اصرار در صدد تحمیل بار مضاعف بر شهرداری هستند؛ تاکید می‌کنم کسی حق ندارد بدون انجام کاری از شهرداری هزینه‌ای دریافت کند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو می‌گوید: اقدامات شهرداری باید به گونه‌ای باشد تا ساری نماد انتخابات در ۲۸ خرداد شود و اینکه بدون مطالعه از هیچ فردی جانبداری نکنیم، البته اندیشه و تفکرات لازمه ساختن یک شهر است بنابراین تلاش کنیم تا شورایی متعهد، عاقل و با تدبیر انتخاب کنیم.

نمایش پایداری مازندرانی‌ها در گذر تاریخ

«عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایجاد بزرگترین پارک موزه دفاع مقدس شمال کشور در ساری می‌گوید: هدف از احداث این پارک نشان دادن مقاومت و پایداری مازندرانی‌ها در گذر تاریخ است.

وی می‌افزاید: نمادهای تاریخی ۲۲ شهرستان استان مازندران در این پارک جانمایی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شهرداری ساری مجری ساخت این پارک است با قدردانی از همکاری این شهرداری در احداث این پارک اظهار می‌کند: مشارکت شهرداری‌های استان نیز در احداث این پارک تاریخی ضرورت دارد.

وی تصریح می‌کند: ورودی پارک پایداری با غار «هوتو» آغاز می‌شود و آثار و نماد تاریخی مقاومت مردم مازندران در این پارک به نمایش گذاشته می‌شود.

کد خبر 490646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.