آرامستان خلخال جایی برای تدفین اموات ندارد

شهردار خلخال گفت: ظرفیت تنها آرامستان این شهر تکمیل شده و در حال حاضر جا برای تدفین فوتی‌ها و اموات جدید در این محل وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، فرهاد خوگر در این باره اظهار کرد: برای راه‌اندازی آرامستان جدید چندین محل شناسایی و پیشنهاد شده و راه‌اندازی سریع آرامستان جدید نیازمند همکاری اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان با شهرداری است.

وی گفت: راه‌اندازی آرامستان دوم برای شهر خلخال از سال‌های گذشته در شهرداری بارها طرح، اما اقدام عملی برای جایگزینی محل جدید و رفع مشکل امروزی تکمیل ظرفیت آرامستان صورت نگرفته است.

شهردار خلخال با اشاره به معضل سد معابر و لزوم پایان دادن به کار دست فروشان و دوره‌گردان پراکنده در مناطق مختلف این شهر اظهار کرد: امسال شهرداری موفق به پاکسازی ۹۰ درصدی سد معابر این شهر شده و ادامه این کار و جلوگیری از تکرار مجدد فعالیت و جولان دست فروشان در بازار این کار نیازمند پشتیبانی مسئولان قضائی و انتظامی است.

وی همچنین با انتقاد از تشویق دست فروشان و دوره‌گردان به ادامه فعالیت‌های غیرقانونی در معابر عمومی، حمایت از دست فروشان و زیر سوال بردن فعالیت‌های مأموران مقابله و جمع‌آوری سد معابر شهرداری خلخال از سوی برخی فعالان فضای مجازی افزود: انتظار از فضای مجازی و رسانه‌های محلی کمک به حل معضل اجتماعی سد معابر است.

خوگر از تلاش برای راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار و چندین مورد بازارچه ارائه میوه و تره‌بار روز در چند نقطه شهر خبرداد و اظهار کرد: برای ایجاد میدان میوه و تره‌بار و رفع مشکل گرانی میوه در بازار خلخال دو محل موردنظر بوده و این پروژه با مشارکت ۵۰ درصدی اداره اوقاف و امور خیریه با شهرداری اجرا می‌شود.

وی گفت: امسال برای تأمین قیر موردنیاز آسفالت معابر شهری ۱۰ میلیارد ریال منظور شده و لکه‌گیری معابر عمومی و روکش آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر با بکارگیری چند گروه دستی و مکانیزه آسفالت هم‌اکنون آغاز شده است.

شهردار خلخال افزود: با وجود گذشت بیش از یک سال از تخصیص ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری و افزایش خدمات شهری در مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده اعتبار یاد شده همچنان بر روی کاغذ باقی بوده و به رغم تلاش‌های صورت گرفته این اعتبار هرگز به شهرداری خلخال پرداخت نشده است.

وی از راه‌اندازی کارخانه تولید شن و ماسه شهرداری در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: با راه‌اندازی این محل علاوه بر تأمین مصالح ساختمانی موردنیاز شهرداری برای اجرای طرح‌های عمرانی خود با فروش مصالح تولید شده، محل مناسبی برای افزایش درآمد محلی شهرداری ایجاد شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 490554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.