نصب ۴۰ دوربین پایش تصویری در سمنان

شهردار سمنان گفت: با نصب ۴۰ دوربین پایش تصویری و نصب دوربین‌های ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی در شش نقطه از شهر، نظارت تصویری با پوشش مناسب بر بستر و زیرساخت پایدار انجام شده است که موجب افزایش توانایی و تقویت عملیاتی مباحث حوزه ترافیک شهری، امنیت و مدیریت بحران شهر می‌شود.

سید محمدناظم رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همواره مسائل ترافیکی یکی از مشکلات اساسی شهرها بوده است و این مشکل در برخی از مناطق شهری به‌ویژه در معابر اصلی شهر تبدیل به معضل ترافیکی می‌شود به همین خاطر در راستای بهبود این امر سازمان مدیریت و مهندسی ترافیک در شهرداری سمنان در دوره پنجم مدیریت شهری تأسیس شد.

وی با اشاره به افتتاح مرکز کنترل ترافیک و پایش تصویری شهرداری سمنان در سال ۱۳۹۸ گفت: یکی از دستاوردهای مهم دوره پنجم مدیریت شهری، راه اندازی مرکز کنترل ترافیک و پایش تصویری است که با هدف بهره‌مندی از سیستم هوشمند و دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در سطح شهر به صورت الکترونیکی در راستای کنترل بار ترافیکی و کاهش آمار تصادفات و افزایش امنیت صورت گرفت.

شهردار سمنان تصریح کرد: با نصب ۴۰ دوربین پایش تصویری و نصب دوربین‌های ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی در شش نقطه از شهر، نظارت تصویری با پوشش مناسب بر بستر و زیرساخت پایدار انجام شده است که موجب افزایش توانایی و تقویت عملیاتی مباحث حوزه ترافیک شهری، امنیت و مدیریت بحران شهر می‌شود.

وی در خصوص عملیات مهندسی ترافیک که شامل خرید، نصب تجهیزات و علائم ترافیکی و خط کشی معابر می‌شود، اظهار کرد: در این دوره از مدیریت شهری ۳۴۰۰ متر خط‌کشی معابر پیاده و حدود ۵۰۰ کیلومتر خط‌کشی‌های سطح معابر شهری انجام شد همچنین ۹۰۰ چراغ چشمک زن هشدار دهنده قبل از سرعت‌کاه‌ها نصب شد و ۲۲۷ عدد تابلوی ترافیکی و هدایت مسیر و ۳۴ عدد تابلوی شناسایی معابر نیز در سطح شهر تعبیه شد.

ناظم رضوی با اشاره به انجام طراحی‌های اصلاح هندسی ۳۲ نقطه از شهر سمنان، افزود: این طرح‌ها با هدف رسیدگی به درخواست‌های مردمی و کاهش ریسک تصادفات در نقاط حادثه خیز با نظر پلیس راهور انجام شد.

شهردار سمنان افزود: انجام طرح‌های مطالعاتی در موضوعات مختلف ترافیکی شهر و طرح جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهر یکی دیگر از عملکردهای سازمان مدیریت و مهندسی ترافیک شهرداری سمنان بوده است.

وی ایجاد تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسن (ع) و شهید حاجی سلطانی در مسیر دسترسی به شهرک روزیه سمنان را در روان‌سازی ترافیک محورها بسیار مهم دانست و به فعالیت‌های عمرانی آنها اشاره کرد.

کد خبر 490460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.