اطلاع از زمان ورود اتوبوس به ایستگاه‌ها با استفاده از سامانه AVL

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: با بهره‌برداری از سامانه جامع پرداخت الکترونیک، کارت هوشمند شهروندی و سامانه جامع مدیریت هوشمند ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان، مدیریت و بهره‌وری بهینه این ناوگان محقق شده است.

سید عباس روحانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اصفهان به عنوان نخستین شهر ایران مجهز به سامانه یکپارچه AFC مربوط به دریافت اتوماتیک بلیت است، البته قبلاً این قسمت از پروژه را داشتیم و در حال حاضر نرم‌افزارها و تجهیزات آن به روز شده که تا ۱۰ سال آینده کارایی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در تجهیزات قبلی بلیت تک سفره توسط راهبران اتوبوس مهیا می‌شد، اما در حال حاضر این اقدام به صورت QR کد انجام می‌شود، ادامه داد: صدور و تهیه بلیت تک سفره از طریق موبایل از دیگر قابلیت‌های سامانه AFC است.

وی تصریح کرد: سیستم AVL برای مدیریت بهینه اتوبوسرانی است که نتیجه آن زمانبندی و اطلاع رسانی دقیق ورود اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها است همچنین برنامه‌ریزی سفر با استفاده از اپلیکیشن موبایلی ویژه و همچنین اطلاع از زمان رسیدن اتوبوس با استفاده از ۵۰ نمایشگر نصب شده در ۵۰ ایستگاه اتوبوس به صورت برخط از دیگر قابلیت‌های این سامانه است.

روحانی گفت: برنامه‌ریزی تخصیص ناوگان در خطوط بر اساس نیاز خط و سر فاصله زمانی تردد ناوگان و در نتیجه استاندارد شدن زمان سرفاصله اتوبوس‌‎ها در همه خطوط، ایجاد باشگاه مشتریان و ایجاد انواع کارت بلیت‌های تخفیف‌دار جهت افزایش جذابیت سفرهای شهری با اتوبوس از دیگر کارایی‌های سامانه جدید است.

وی تاکید کرد: اصفهان نخستین شهر کشور مجهز به کارت Desfire EV2 متناسب با استانداردهای روز دنیا در بخش پرداخت خرد است.

کد خبر 490454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.