انجام وظیفه عضو شورا باید ملاک تایید صلاحیت باشد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ملاک تایید صلاحیت، باید انجام وظیفه یک عضو در شورای شهر باشد و اگر به‌طور صحیح انجام شده شایسته است که میزان صلاحیت نامزد انتخاباتی قرار گیرد.

محمد هادی مهدی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص فرایند تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر اظهار کرد: از میان هفت نفر عضو فعلی شورای اسلامی شهر مشهد که برای انتخابات شورای ششم ثبت نام کردند، سه نفر توسط هیئت نظارت بر انتخابات ردصلاحیت شده‌اند.

وی افزود: اینکه با کدام ملاک نامزدهای انتخابات رد و یا تأیید صلاحیت شده‌اند را باید افرادی که این وظیفه سنگین را بر دوش دارند پاسخ دهند چون با تمام توان و صدق نیت عملکرد نامزدهای انتخابات را بررسی و صلاحیت آنها را تشخیص می‌دهند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهروندان اگر بخواهند از بیرون به شهر نگاه کرده و عملکرد اعضای شورای پنجم مشهد که برآمده از لیست امید است را از نظر اعداد و ارقام و شاخص‌های کمی و کیفی مقایسه کنند، اذعان می‌کنند که مشهد با تغییراتی که در چند سال گذشته داشته، قابل مقایسه با قبل نیست.

وی گفت: بودجه شهرداری مشهد ابتدای دوره پنجم یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود اما در سال جاری ۱۷ هزار میلیارد تومان شده و در این دوره از شورا سقف پروژه‌های عمرانی در مشهد به حداکثر رسیده که این عملکرد مورد اذعان حتی منتقدان بوده است.

مهدی‌نیا با بیان اینکه وقتی شهروندان عملکرد یک مجموعه‌ای را مثبت بدانند، طبیعی است که رغبت کنند تا دوباره به همان اعضا رأی بدهند، تصریح کرد: ملاک تایید صلاحیت باید انجام وظیفه یک عضو در شورای شهر باشد و اگر این وظیفه به‌طور صحیح انجام شده شایسته است که میزان صلاحیت نامزد انتخاباتی قرار گیرد.

وی ادامه داد: وقتی اعضای یک شورا با کار گروهی فعالیت‌هایی را در شرایطی نامساعد و تنگناهای اقتصادی که در کلانشهرها موج می‌زد، انجام می‌دهند و این شورا توانسته حتی در شرایط شیوع کرونا گامی رو به جلو برای پیشرفت شهر بردارد، حداقل کاری که می‌توان برای قدردانی از اقدامات انجام شده کرد این است که آن را در تأیید صلاحیت‌ها مدنظر قرار دهند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: هر چقدر فضای انتخابات رقابتی‌تر بوده و از همه سلایق در آن نامزد شوند، قطعاً این فضا شاداب‌تر و سالم‌تر خواهد بود؛ بدین سبب باید در این خصوص رویکرد جذب حداکثری حاکم باشد و امیدوارم افرادی که قابلیت حضور دارند در مراجع بعدی تأیید صلاحیت شوند.

کد خبر 490417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.