لندن پیشرو در پایداری و زیست‌پذیری شهر

پایتخت انگلستان از زمان‌های قدیم تا امروز به عنوان پیشرو نوآوری‌های شهری در جهان شناخته شده است؛ اولین راه‌آهن زیرزمینی جهان در لندن ساخته شد و این در حالی است که پایتخت بریتانیا در سال ۲۰۱۹ عنوان اولین شهر پارک ملی دنیا را از آن خود کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از محققان شهری جهان مولفه‌هایی نظیر اکوسیستم، شبکه پشتیبانی و پروژه‌های اعجاب‌انگیز لندن را در موفقیت آن برای نوآوری‌ها سهیم می‌دانند. در پایتخت انگلستان، تمام متخصصان در رشته‌های فناوری، علوم زیستی، امور مالی، قانونی و سایر بخش‌های خلاق همگی تحت حمایت دولت قرار دارند و در نتیجه با انگیزه کافی به ارائه طراحی‌های خلاقانه خود برای افزایش بیشتر پایداری و زیست‌پذیری شهر می‌پردازند. به ویژه، فناوری از اهمیت بسیار بالایی برای این کلانشهر برخوردار بوده و به همین دلیل، لندن بزرگترین و مهم‌ترین کمپانی‌های قاره اروپا را در خود جای داده است همچنین، متخصصان در بخش نوآوری‌های طراحی شهری با دسترسی به منابعی غنی مانند نیروی انسانی و طرح‌های حمایتی دولت، هر ساله پروژه‌های شگفت‌انگیزی به مقامات شهر ارائه می‌دهند.

لندن پیشرو در پایداری و زیست‌پذیری شهر

مقامات محلی پایتخت انگلستان ادعا کرده‌اند که تا سال ۲۰۵۰، یک سوم فضاهای شهر را پوشش‌های سبز فرا خواهد گرفت و لندن به هدف صفر انتشار کربن دست خواهد یافت به همین دلیل، مقامات ارشد اتحادیه کشورهای اروپایی، عنوان اولین شهر پارک ملی را به لندن اعطا کرده و آن را به عنوان منطقه‌ای برای نوآوری‌های پاک مورد توجه قرار داده‌اند. اما پرسشی که هم‌ اینک پیش روی همه وجود دارد این که چگونه پایتخت انگلستان به موقعیت کنونی دست یافته است؟

جایگاه لندن در جهان

بسیاری از محققان شهری بر این باورند که لندن جایگاه بسیار ارزشمندی در اقتصاد جهانی دارد چرا که اکوسیستم آن، فرصت‌های تجاری زیادی را در اختیار بازرگانان و کارآفرینان قرار می‌دهد. هر ساله صدها و حتی هزاران رویداد صنعتی مهم با حضور مشاوران مجرب فناوری برگزار می‌شود که تاجران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند علاوه بر این سرمایه‌گذاران فناوری مشهور شهر همیشه به سایر کارآفرینان علاقمند، نحوه موفقیت در تجارت جهانی را آموزش می‌دهند و از این طریق، به جذب چنین افرادی از سراسر جهان به پایتخت انگلستان کمک می‌کنند که این امر به سهم خود نقش مهمی در رونق اقتصادی شهر ایفا می‌کند. مهم‌تر از همه این که، متخصصانی در رشته‌های مختلف، مهارت‌های خود را مشتاقانه به سایر بخش‌های مهم آموزش می‌دهند تا از این طریق به هوشمندسازی لندن در تمامی زمینه‌ها کمک کنند.

لندن پیشرو در پایداری و زیست‌پذیری شهر

شبکه قدرتمند پشتیبانی شهری

مقامات ارشد لندن در پشتیبانی از تمام کسب و کارها، از شرکت‌های نوپا گرفته تا نهادهای بزرگ جهانی، از هیچ اقدامی دریغ نکرده و همیشه در تلاش بوده‌اند زمینه را برای موفقیت تمام آن‌ها فراهم آورند. شهردار لندن شخصاً تمام شرکت‌های تازه تأسیس را تحت حمایت خود قرار داده و در تلاش است آن‌ها را در رسیدن به موفقیت در زمینه تجارت‌های داخل و خارج از کشور یاری کند. بسیاری از کارآفرینان برجسته پایتخت بریتانیا، رسیدن به جایگاه کنونی خود را مدیون پشتیبانی‌های مداوم مقامات دانسته و ادعا کرده‌اند بدون دخالت این افراد رونق کسب و کار آن‌ها تا بدون شک این اندازه امکان‌پذیر نمی‌شد.

طرحی که گروهی از خلاقان بریتانیایی برای نصب ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی در سراسر پایتخت انگلستان ارائه دادند تنها با حمایت‌های ویژه مقامات به مرحله اجرا درآمد. بدیهی است که نصب همین ایستگاه‌های شارژ باعث ترغیب بسیاری از ساکنان لندن به جایگزین کردن وسایل حمل و نقل موتوری خود با نوع الکتریکی آن‌ها شد که همین امر مزایای بسیاری برای شهر داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاهش چشمگیر انتشار کربن در هوا اشاره کرد.

لندن پیشرو در پایداری و زیست‌پذیری شهر

آینده پیش روی لندن

از آنجا که تا آینده‌ای نه چندان دور، پروژه‌های بسیاری در سراسر پایتخت انگلستان پیاده خواهد شد بنابراین انتظار می‌رود لندن به زودی به جایگاهی بالاتر در زمینه نوآوری شهری جهان دست یابد. در حال حاضر، بسیاری از جوانان خلاق شهر، مشغول ایده‌پردازی در راستای زیست‌پذیری و پایداری بیشتر پایتخت انگلستان هستند و هر روز بر تعداد طرح‌هایی افزوده می‌شود که برای پیاده‌سازی در شهر به تأیید مقامات می‌رسد.

گزارشات حاکی است که لندن یک مرکز نوآوری با بالاترین سرعت رشد در بریتانیا به حساب می‌رسد که بر اساس پیش‌بینی بسیاری از محققان، تا آینده‌ای نه چندان دور، به این موقعیت در اتحادیه اروپا و حتی جهان نیز دست خواهد یافت.

لندن پیشرو در پایداری و زیست‌پذیری شهر

کد خبر 490393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.