ماجرای صف تزریق واکسن کرونای چینی‌ها در تهران

انتشار فیلمی از تجمع تعدادی از اتباع چینی برای تزریق واکسن کرونا در بیمارستان نیکان تهران سروصدای زیادی در فضای مجازی به پا کرد.

به گزارش ایمنا، یک مقام مسئول در بیمارستان نیکان در واکنش به انتشار تصاویری از بیمارستان نیکان گفت: سفارت چین در ایران تعدادی واکسن کرونا برای تزریق به اتباع خود وارد و تأمین کرده است و این موضوع ربطی به واکسیناسیون علیه کرونا گروه‌های اولویت دار در کشور ندارد. قاعدتاً اتباع چین برای تزریق واکسن به یک مکان نیاز داشتند که بیمارستان نیکان این مکان را در اختیارشان قرار داده است.

علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت در این باره توضیحاتی ارائه داد: صف تزریق واکسن در بیمارستان نیکان ربط به واکسیناسیون عموم کشور ندارد. کشور چین همزمان با ارسال محموله واکسن به ایران، تعدادی واکسن نیز برای اتباع خودش در داخل ایران ارسال کرد که این واکسن‌ها با هماهنگی سفارت چین به بیمارستان نیکان تحویل و واکسیناسیون چینی‌ها در این بیمارستان انجام شد.

وی افزود: این موضوع هیچ ارتباط به واکسیناسیون عمومی در کشور و سهمیه‌های واکسن موجود نداشته کاملاً مستقل از این موضع است.

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز درباره تصاویر منتشر شده از واکسیناسیون اتباع چینی در بیمارستان نیکان، گفت: ما بحث تزریق واکسن برای اتباع خارجی در دستور کار نداریم اما، سفارتخانه‌ها برای کارمندان خودشان چون باید زیر نظر پزشک تزریق واکسن انجام شود، با یک مرکز درمانی هماهنگ می‌کنند و واکسن دریافت می‌کنند. این واکسن‌ها برای کشور ما نیست و در سامانه ما هم ثبت نمی‌شود.

کد خبر 490024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.