ساماندهی بیش از ۱۱ هزار متر طول مادی‌های سطح منطقه سه

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: با توجه به شبکه‌های انهار که به صورت چشمه و مادی در محدوده منطقه سه وجود دارد، عملیات ساماندهی آن، از سالیان گذشته تا اواخر سال ۹۹ در دست اقدام بوده است.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شکل‌گیری برخی محلات در مرکز شهر به دلیل نیاز شهروندان به مصرف آب در کنار چشمه‌ها بوده و برخی از محلات نیز با ایجاد شبکه‌های آبرسانی از رودخانه زاینده رود انشعاب یافته که علاوه بر مصرف آب توسط شهروندان، آبرسانی به اشجار نیز صورت می‌گرفته است.

وی افزود: مادی‌ها علاوه بر آبرسانی در مواقع بارندگی نیز مؤثر بوده که سیلاب را از مرکز شهر به سمت شرق اصفهان هدایت و خارج می‌کرده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه شبکه‌های انهار از اهمیت خاصی برخوردار بوده و امروزه نیز نگهداری از آن فضاهای شهری را تلطیف و در مواقع بحران از وقوع سیل جلوگیری می‌کند، به اقدامات انجام شده در مسیر انهار اشاره و خاطرنشان کرد: در بعضی از مسیرهای انهار که به بن بست مبدل شده بود، عملیات آزادسازی صورت گرفته و عملیات دیواره چینی از جنس سنگ، پیاده‌روهای طرفین، احداث پله سنگی، احداث پل ارتباطی، ایجاد فضاهای سبز، مبلمان شهری، نورپردازی و تأسیسات فضای سبز انجام شده است.

وی با اشاره به طول ۱۱ هزار و ۲۵۲ متری مادی‌های سطح منطقه سه، گفت: در کنار درختان تنومند اطراف مادی‌ها و ایجاد فضاهای سبز، مساحت فضای سبز انهار محدوده این منطقه ۱۴۳ هزار و ۲۹۶ مترمربع شده است.

کد خبر 490021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.