بودجه شهرداری اصفهان با سایر دستگاه‌های استان برابری می‌کند/ شورا به وقایع شهر آگاه است

اعتباراتی که هر سال شهرداری اصفهان برای نگهداری شهر و خدمات و برنامه‌های عمرانی و فرهنگی هزینه می‌کند با بودجه سایر دستگاه‌ها در استان برابری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین در یک برنامه زنده تلویزیونی، با بیان اینکه نهاد شورا از سابقه‌ای طولانی، از زمان پس از مشروطیت برخوردار است، اظهار کرد: انجمن‌های ایالتی و ولایتی نمونه‌ای از قدمت شوراها است و تغییری که در اساس نامه و نظام نامه این انجمن‌ها ایجاد شد مبنای اعتراض امام (ره) و پایه ریز انقلاب اسلامی شد که این نشان از اهمیت شوراها دارد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در سال ۵۸ با تأکید به شورای انقلاب مبنی بر مشارکت مردم در امور خود، دستور تشکیل شوراها را دادند، افزود: نقش شوراها در اصول قانون اساسی تاکید شده، تحقق آن راه ایجاد رفاه و آسایش مردم بوده و از آنجایی که کشور ما دارای فرهنگ و شرایط اقلیمی متفاوت و نیازمند برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای است، این نهاد دارای ارزش فراوانی است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شاهد رقابت سازنده میان شوراهای کلانشهرهای کشور هستیم که موجب خواهد شد کیفیت زندگی مردم ارتقا پیدا کند.

معین اضافه کرد: اعتباراتی که هر سال شهرداری اصفهان برای نگهداری شهر و خدمات و برنامه‌های عمرانی و فرهنگی هزینه می‌کند با بودجه سایر دستگاه‌ها در استان برابری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این رقم در سال جاری بالای ۹ هزار میلیارد تومان است و اعتبارات مدیریت شهری اصفهان از ابتدای دوره شورای پنجم تاکنون دو برابر شده که این دو برابر شدن با مشارکت مردم رخ داده است.

معین تصریح کرد: اعتبارات شهرداری به زحمت استحصال می‌شود بنابراین سعی شده در جای خود و با برنامه‌ریزی مناسب و در جهت منافع پرداخت کنندگان استفاده شده و در آن حقوق شهروندی مردم ادا شود.

باید قدردان زحمات کارگران شهرداری باشیم

وی اظهار کرد: حقوق شهروندی مردم در یک شهر سالم، فضای سبز مناسب، محیط زیست خوب، حمل و نقل و آسفالت مناسب است که باید برای رعایت کامل آن دقت فراوانی شود که شورای شهر با نظارت مستمر در این زمینه موفق عمل کرده است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: رضایت از نظافت، حمل پسماند و زباله و فضای سبز در اصفهان بالا است و این رضایت نشان از کار صحیح کارگران شهرداری دارد بنابراین در آن دسته از خدماتی که به مردم در سطح کلان‌شهر اصفهان ارائه می‌شود باید همگی قدردان تلاش مستمر کارگران باشیم و لازم است اصلاح دستمزد و پوشش بیمه‌ای و نیازمندی‌های رفاهی آنان نیز توسط شهرداری به نحو مطلوبی ارائه شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مورد ادعای شوراها شفافیت است، گفت: پخش زنده جلسات علنی شورا، راه‌اندازی سامانه مصوبات، کاهش حضور نیروی انسانی در تصمیمات محاسباتی قیمتی از جمله بدهی‌ها و پرداختی‌های شهروندان از سه سال پیش و اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص تخفیفی که گذاشته می‌شود، اقداماتی است که شورای پنجم با انجام آن در راستای شفافیت حرکت کرده است.

ارتباط قوی اعضای شورا با مردم

معین به کمیته‌های نظارتی شورای شهر اشاره کرد و گفت: کمیته‌های نظارتی توسط شورای شهر در مناطق شهری برگزار می‌شود که افراد می‌توانند در روز مشخص شده به شهرداری منطقه مراجعه کرده و با کمک اعضای شورا مشکلات خود را حل کنند.

وی افزود: ارتباطات مردمی زیادی که اعضای شورای شهر دارند باعث شده اطلاعات اعضا همیشه به روز بوده و از آنچه در شهر می‌گذرد آگاهی داشته باشند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تاکید مدیریت شهری برای حضور همه اقشار در جلسات شورای معتمدین، تاکید کرد: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۰ به عنوان بودجه مشارکتی با مشورت از همین معتمدین تخصیص داده خواهد شد.

اعمال پیشنهادات نخبگان و نظرسنجی‌های مردمی در تدوین بودجه

وی با اشاره به چگونگی حضور مردم در تدوین بودجه گفت: بر اساس مطالعات و نظرسنجی‌های معاونت برنامه‌ریزی شهرداری و مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان اولویت‌های شهری هر منطقه مشخص می‌شود.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از وظایف مشخص شوراها تصویب برنامه و بودجه سالیانه شهرداری است، ادامه داد: از ابتدای شروع به کار شوراها برنامه‌های پنج ساله برای شهر اصفهان تدوین شده است. هیچ اقدام خدماتی، عمرانی و فرهنگی در شهرداری انجام نمی‌شود مگر اینکه در بودجه سالانه شهر مصوب شده باشد.

معین گفت: بودجه سالانه که شهرداری تدوین کرده و برای شورای اسلامی شهر ارسال می‌کند بر اساس جلسات کارشناسی، پیشنهادات نخبگان و اندیشمندان و نظرسنجی‌های مردمی است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از زمانی که تحریم‌ها اعمال شده است ورود واگن‌های قطار شهری به کشور بسیار دشوار است هر چند که واگن‌های از پیش خریده شده را توانسته‌ایم در ماه‌های اخیر تحویل بگیریم.

کد خبر 489953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.