برای پروژه‌های شهر پیوست فرهنگی تعریف شود

شهردار اصفهان گفت: پروژه‌های مختلفی در همه اجزا شهر اجرا می‌شود، اما اگر امروز در انتظار افتتاح طرح‌های بزرگی مانند پل شهید سلیمانی و تعریض و زیباسازی پل فردوسی هستیم باید پیوست‌های فرهنگی آن‌ها را نیز تعریف کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ قدرت الله نوروزی امروز _سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰_ در آئین رونمایی و معرفی محصولات فرهنگی هنری مناطق شهرداری اصفهان، اظهار کرد: امروز در فصل اردیبهشت ماه و در ماه مبارک رمضان شاهد رونمایی از محصولاتی هستیم که با سلیقه‌های متفاوت مطابقت دارد و مورد پسند همه است.

وی افزود: در هفته فرهنگی اصفهان، مناطق مختلف در بخش فرهنگی نمونه کارهایی از خود را به نمایش گذاشته‌اند که این اقدامات نشانگر هنر، سلیقه و ذوق فراوانی است که در بین مسئولان شهری وجود دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان شهر هنر و هنرمندان است، تصریح کرد: با این اقدامات، راه هنرمندان گذشته اصفهان را ادامه می‌دهیم؛ اجرای این طرح‌ها حکایت از استمرار حرکت‌های فرهنگی در شهر است. به همه کسانی که در این راه تلاش کردند، خسته نباشید می‌گویم.

نوروزی با بیان اینکه امیدواریم اینگونه حرکت‌های فرهنگی همواره در همه اجزای شهر اجرا شود، تصریح کرد: امروز در انتظار افتتاح طرح‌های عمرانی بزرگی مانند پل شهید سلیمانی و تعریض و زیباسازی پل فردوسی هستیم، اما باید پیوست‌های فرهنگی طرح‌های عمرانی نیز تدوین شود.

وی با بیان اینکه توجه نکردن به پیوست فرهنگی پروژه‌ها در واقع با مقتضای فرهنگی شهر مغایرت دارد، خاطرنشان کرد: مدیران مناطق باید پروژه‌های عمرانی شهر را با پیوست فرهنگی اجرایی کنند. در ابتدا این کار باید برای پل فردوسی انجام شود، زیرا این پل در مرکز فرهنگی شهر قرار گرفته است و اکنون در دست تعریض است، لذا باید هنر و فرهنگ در طراحی و اجرای آن نقش داشته باشد.

نوروزی اظهار کرد: به مدیران شهری توصیه می‌کنم با همه توان نقش خود را ایفا کنند و نگذارند حرکتی خارج از ارزش‌های فرهنگی در شهر انجام شود، زیرا تعادل شهر برهم می‌خورد.

وی با بیان اینکه بافت‌های تاریخی زیادی در کلانشهر اصفهان وجود دارد، عنوان کرد: اگر افتخاری برای اصفهان وجود دارد ثمره اقدامات گذشته شهر است و ما نباید بگذاریم ضربه‌ای به این موضوع وارد شود و همه باید احساس مسئولیت داشته باشیم.

شهردار اصفهان در پایان ضمن تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: اعضای شورای شهر در پایان سال ۹۹ با هماهنگی آموزش و پرورش ۷۰۰ تبلت را به دست افراد نیازمند رساندند که اقدامی زیبا از طرف اعضای شورای شهر بود.

کد خبر 489766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.