آشنایی با ۱۲ کتاب برتر آموزش زبان انگلیسی

زبان انگلیسی، از ان دست مفاهیم فراری است که همه دوست دارند بیاموزند. قطعاً آنچه جذاب است این است‌که بتوانید به زبانی غیر از زبان خودتان سخن بگویید و عده‌ی زیادی نیز متوجه سخنانتان بشوند.

گرچه امروزه آموزش زبان‌های دیگری نیز مانند فرانسه، چینی، روسی و ترکی هستند که جای خود را در میان عموم باز کرده‌اند، اما هنوز نتوانسته‌اند ذره‌ای از جای آموزش انگلیسی را بگیرند یا از محبوبیت آن بکاهند.

کتاب‌های آموزش انگلیسی دسته‌بندی‌های مختلفی دارد. برخی از کتاب‌ها بیشتر به گرامر و برخی به مکالمه می‌پردازند. برخی از مؤلفان ترجیح می‌دهند تاکید خود را بر روی نحوه‌ی تلفظ کلمات بگذارند. بریتیش یا آمریکن؟ مسئله این است. کتاب‌هایی که ترکیبی از همه‌ی این کتاب‌ها هستند، با این‌حال که تنوع ندارند اما می‌توانند بهترین‌گزینه برای زبان‌آموزان باشند.‌

با این حال بهتر است یا حوزه‌ی آموزش خود را پیدا کنید و وقت بیشتری را صرف آن کنید، یا سعی کنید از هر حوزه یکی از بهترین کتاب‌ها را انتخاب کنید و در کنار هم به یادگیری بپردازید.

عرصه‌ی رقابت در بازار کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی بسیار تنگاتنگ است. اما برنده کسی است که بتواند بهترین‌ها را یکجا کنار هم جمع نماید. درست مانند انتشارات جنگل در گاج مارکت.

اگر بخواهید زبان انگلیسی را بیاموزید لازم است تا از این کتاب‌ها شروع کنید. هر چند برخی از این کتاب‌ها در ابران بیش از باقی کتاب‌ها شناخته شده هستند، اما دلیل نمی‌شود که کتاب‌های دیگر فایده‌ای نداشته باشند. برخی از این کتاب‌ها را کلاس‌های آموزش زبان بیشتر بر روی آن‌ها تاکید می‌کنند. به همین دلیل هر کس که یک ترم هم کلاس زبان رفته باشد، به خوبی با بعضی از آنها مانند interchange آشنایی دارد. با این خال بهتر است به طور گذرا با بقیه‌ی آن‌ها نیز اشنا شوید تا بتوانید برای تهیه‌ی کتاب مناسب خودتان بهترین انتخاب را انجام دهید. این شما و این ۱۲ کتاب برتر آموزش زبان انگلیسی

۱۲ کتاب برتر آموزش زبان انگلیسی

.Four corners

آشنایی با ۱۲ کتاب برتر آموزش زبان انگلیسی

کتاب فور کرنرز، مهمانی از دانشگاه کمبریج است. پس پر بیراه نیست اگر بگوییم این‌کتاب یکی از بهترین‌های کتاب آموزشی زبان انگلیسی محسوب می‌شود.

برای هر مهارتی که نیاز دارید، گرامر یا مکالمه، اگر قرار است از صفر آغاز کنید، این‌کتاب توصیه‌ی اکید ما به شماست. این کتاب مناسب کسانی است که علاقه‌ای به آموزش گرامر ندارند و تلاش می‌کنند به هر دلیلی از آن فرار کنند.

از کودکی تا بزرگسالی این‌کتاب می‌تواند چهار مهارت خواندن، نوشتن، گفتن شنیدن را در شما تقویت نماید. این کتاب با همراهی mp۳، فایل‌های ویدئویی، نرم افزار و pdf مجموعه‌ی کاملی است که نمی‌توانید دست رد به سینه‌اش بزنید.

سری کتاب‌های تاپ ناچ

این سری کتاب‌های بی‌نظیر زیر نظر آکسفورد و توسط انتشارات لانگمن تهیه شده است. این کتاب که با تکیه بر مسائل روز دنیا طراحی و به روز رسانی شده است، بهترین کتاب برای آموزش speaking و گرامر محسوب می‌شود.

این‌کتاب بیشتر بر روی کلمات تاکید می‌کند. اما در کنار آن به مهارتهای اساسی مانند گرامر، واژگان، خواندن و درک مطلب، نوشتن و speaking نیزمی‌پردازد. این‌کتاب‌ها برای همه‌ی سطوح، از مقدماتی تا پیشرفته تهیه شده‌اند.

کتاب‌های American English File

این کتاب‌ها که از سطح مقدمات تا پیشرفته، خواهان زیادی دارد، بیشتر مناسب کسانی است‌که می‌خواهند به آمریکا مهاجرت کنند.

این‌کتاب بیشتر بر لهجه‌ی بریتیش و امریکن تاکید می‌کند و با تاکید بر این مسئله به آموزش vokabulary و تلفظ صحیح آن‌ها به دو لهجه‌ی بریتیش و آمریکن می‌پردازد.

این کتاب در ۶ سطح به علاقه‌مندان ارائه می‌شود. استارتر برای افراد مبتدی و در ادامه سطح ۱ الی ۵ برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد.

۱۱۰۰ لغتی که باید بدانید

کتابی است که بیشتر با استفاده از رمان‌ها و نمایشنامه‌ها، شعرها و روزنامه‌ها تلاش می‌کند تا کلمات جدید انگلیسی را به کاربر بیاموزد.Barronsگه به طراحی و تولید این کتاب اقدام کرده است، حدود ۱۰۰۱ لغت را همراه با ۵۰۰۰ کلمه‌ی جدید در اختیارتان قرار می‌دهد که از بسیار بهره‌مند خواهید شد.

اگر می‌خواهید در آزمونی شرکت کنید، و البته برای داوطلبان کنکورهای ارشد و دکترا بسیار مفید است.

English Grammar in Use

همانطور که از نام کتاب هم پیداست، تمرکز این کتاب بیشتر بر روی گرامر و آموزش آن است. تفاوتی ندارد هدفتان از یادگیری گرامر چیست. در هر صورت این کتاب سه جلدی می‌تواند یکی از ۱۲ کتاب برتر آموزش زبان انگلیسی برای شما محسوب شود. این کتاب هم‌محصول مؤسسه‌ی کمبریج است که در اختیار علاقه‌مندان به آموزش گرامر انگلیسی قرار گرفته است.

کتب interchange

این کتاب را بسیاری از ایرانیان به خوبی می‌شناسند. بسیاری از کلاس‌های زبان از این کتاب که در چهارسطح از مقدماتی تا پیشرفته تدریس می‌کنند از این کتاب کمک می‌گیرند.

کتاب inside reading

می‌توانید از نام‌کتاب هم حدس بزنید که تمرکز این کتاب بهبود دانش خواندن فرد در زبان‌انگلیسی است. این کتاب حول محور کلمات آکادمیک می‌چرخد و در هر درس دو متن آادمیک به خواننده معرفی می‌کند.

New Headway

آشنایی با ۱۲ کتاب برتر آموزش زبان انگلیسی

این‌کتاب جزء برترین کتاب‌هایی است که در سطح جهان پرفروش بوده است. این‌کتاب که با لهجه‌ی بریتیش به آموزش انگلیسی می‌پردازد، بیشتر بر روی گرامر تاکید می‌کند و در ۶ سطح از مبتدی تا پیشرفته، به آموزش می‌پردازد.

Oxford Advanced Learners Dictionary

اگر می‌خواهید به خوبی انگلیسی را بیاموزید، بهتر است حتماً یک دیکشنری خوب در کنار دستتان باشد تا به خوبی بتواند به شما کمک کند. البته این کتاب تنها یک دیکشنری ساده نیست، بلکه به زبان آموزان کمک می‌کند تا هر چیز که لازم است درباره‌ی یک کلمه بدانند را در اختیارشان قرار می‌دهد.

English conversation Hill

علاقه‌مندان به آموزش مکالمات انگلیسی، می‌توانند هر آنچه که برای یادگیری لازم دارند از این کتاب به دست آورند. مکمل دردسی که ارائه می‌شود، تمریناتی است که در انتهای درس آورده شده است.

English Collocation in Use (Cambridge)

این کتاب در دو سطح ارائه و طراحی شده است. تمرکز این کتاب بیشتر بر کلمات و ترکیباتی است که با یکدیگر ارائه می‌شود.

Ship or sheep?

این کتاب برای کسانی استفاده می‌شود که بخواهند تلفظ درست کلمات را بیاموزند. این‌کتاب بیشتر از تمرین‌ها و عکس‌هایی استفاده می‌کند تا تلفظ درست هر کلمه را به زبان آموزان بیاموزد.

کلام آخر:

آموزش زبان انگلیسی، نیازمند تمرین، تکرار و ممارست است. به سادگی می‌توانید زبان بیاموزید اما به سادگی نمی‌توانید آن را برای همیشه در ذهن خود نگه دارید.

با این‌حال اگر تصمیم دارید که زبان یاد بگیرید بهتر است از کتاب‌هایی استفاده کنید که با توسل به علم و دانش و روش‌های اصولی به شما زبان انگلیسی بیاموزد. اما فراموش نکنید که اصل زبان آموزی تمرین و تکرار است.

کد خبر 489719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.