چک‌های برگشتی اصناف رفع اثر می‌شود/  بانک‌ها خدمات غیرضروری ارائه نمی‌دهند

معاون استاندار اصفهان گفت: زمان پرداخت اقساط سه ماهه تشکل‌های آسیب دیده‌ موکول به پایان دوره پرداخت اقساط می‌شود. ضمن آن که قرار بر برگشت نخوردن چک‌های تشکل‌ها و اصناف آسیب دیده نیز شده یا آن که اگر برگشت هم خورده است رفع اثر شود.

حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: منظور از خدمات غیرضروری مواردی چون افتتاح حساب، دریافت تسهیلات جدید، گرفتن پول نقد از بانک‌ها است که با توجه به این که پول یکی از عوامل انتقال‌دهنده ویروس کرونا است ارائه این خدمت ممنوع شده است و فقط بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری و لشکری امکان دریافت پول را دارند.

وی افزود: اما خدمات ضروری مواردی مانند باز کردن خط اعتباری و مسدودی یا رفع مسدودی حساب توسط حکم قضائی و یا تزریق وجه به خودپردازها را شامل می‌شود که برای انجام چنین اموری لازم است بخشی از شعب بانکی فعال باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: البته ساختمان‌های اداری و مدیریتی با یک سوم نیرو در حال فعالیت و مابقی هم به طور دورکاری فعال هستند.

قاضی عسگر در رابطه با تعویق اقساط بانکی تشکل‌ها اضافه کرد: زمان پرداخت اقساط سه ماهه تشکل‌های آسیب دیده‌ای چون گردشگری، رستوران‌ها، تالارها و هتل‌ها موکول به پایان دوره پرداخت اقساط می‌شود ضمن آن که قرار بر برگشت نخوردن چک‌های تشکل‌ها و اصناف آسیب دیده شده و یا آن که اگر برگشت هم خورده است رفع اثر شود که این روند تا پایان محدودیت‌های کرونایی بر جای است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این قوانین برای همه افراد جامعه صدق می‌کند یا خیر؟ گفت: فقط برای آن افرادی که جزء اصناف و تشکل‌های آسیب دیده قرار گرفته‌اند.

کد خبر 489701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.