واعظی: ترکیه همواره همسایه مهم ایران بوده و است

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی نقشه راه یک ساله کشورها برای توسعه روابط را مشخص می‌کند، گفت: گسترش روابط با همسایگان جایگاه بسیار مهمی در سیاست خارجی همه کشورها دارد و ترکیه همواره همسایه مهم ایران بوده و هست.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، محمود واعظی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی بیست و هشتمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ترکیه با اشاره به برگزاری مجازی این نشست در روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ماه و با بیان اینکه برگزاری این جلسه در فضای مجازی نمی‌تواند به طور کامل اهداف نشست واقعی را محقق کند، اظهار کرد: به طور طبیعی برگزاری نشست‌های کمیسیون مشترک در فضای حقیقی، با دیدارها و گفت‌وگوهای متعدد با مقامات عضو چنین کمیسیون‌هایی همراه است که این دیدارها می‌تواند بسیاری از موانع کوچک و بزرگ بر سر راه گسترش تعاملات و روابط را از میان بردارد.

وی گزارش‌های ارائه شده از سوی مسؤولان کمیته‌های مختلف این کمیسیون درباره رایزنی‌ها برای برگزاری موفق‌تر نشست مجازی کمیسیون را مطلوب توصیف کرد و گفت: شیوع کرونا برای همه کشورها از جمله ترکیه و ایران و نیز تعاملات بین‌المللی مشکلاتی ایجاد کرده است که باید سعی کنیم با برگزاری چنین نشست‌ها و رایزنی‌هایی بر این مشکلات غلبه کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: در تمام کمیسیون‌های مشترک همکاری که شرکت کرده یا ریاست آن را برعهده داشته‌ام، همواره بر حضور و ارتقای سهم بخش خصوصی در تعاملات تاکید زیادی داشته‌ام و در این نشست نیز باید برای تسهیل همکاری‌ها و روابط بخش‌های خصوصی ۲ کشور رایزنی کرده و نهایت تلاش خود را به کار بگیریم.

واعظی همچنین بر لزوم گسترش همکاری‌ها و تعاملات استان‌های همجوار مرزی دو کشور و اهمیت و تأثیر آن بر ارتقای سطح روابط دوجانبه تاکید کرد.

در این جلسه بهمن حسین‌پور، دبیر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه هم گزارشی از روند اقدامات و رایزنی‌های انجام گرفته برای برگزاری این نشست ارائه کرد.

کد خبر 489509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.