آخرین جزییات احداث تقاطع چهار سطحی آزادگان در مشهد

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به اقدامات انجام شده در ادامه روند عملیات اجرایی تقاطع چهارسطحی آزادگان، گفت: درحال حاضر عملیات اجرایی شمع گذاری، فندانسیون و پایه های دوسطح باقی مانده از این تقاطع به پایان رسیده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی اظهار کرد: برای رفع مشکل و ضرورت‌های ترافیکی، عملیات اجرای پروژه تقاطع چهار سطحی آزادگان در محل اتصال بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی، بزرگراه امام علی (ع) و میدان نمایشگاه در غرب مشهد ۲۵ مرداد ۹۸ آغاز شد.

وی با بیان اینکه تقاطع میدان نمایشگاه دارای چهار سطح است که سطح منفی یک آن بولوار نمایشگاه را به بولوار آیت الله هاشمی رفسنجانی متصل می‌کند، افزود: سطح صفر این پروژه نیز به صورت میدان اجرا شده است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه سطح مثبت یک این تقاطع نیز شرق بزرگراه امام علی (ع) را به غرب این بزرگراه و به سوی چناران متصل می‌کند، ادامه داد: سطح مثبت دو تقاطع غیر همسطح آزادگان که دارای دو چپ‌گرد است، بزرگراه امام علی (ع) را به بولوار نمایشگاه و دیگری غرب بزرگراه امام علی (ع) از سمت چناران را به بولوار آیت الله هاشمی رفسنجانی متصل خواهد کرد.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر سه سطح از این پروژه بزرگ به همراه فضای سبز و نورپردازی آن شامل زیرگذر، میدان و پل چپ گرد از بولوار امام علی (ع) به بولوار نمایشگاه چندی پیش به بهره برداری رسید.

کاظمی خاطرنشان کرد: اکنون نیز عملیات، شمع گذاری، فونداسیون و پایه گذاری پل اصلی تقاطع چهار سطحی آزادگان در مسیر مشهد به چناران به پایان رسیده و قطعات سگمنت مورد نیاز آن نیز در کارگاه در حال تولید است.

وی گفت: در کنار آن عملیات اجرای پایه‌های بتنی چپ گرد تقاطع غیر همسطح آزادگان از سمت چناران به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در حال اتمام است که امیدواریم به زودی نصب قطعات بتنی پیش ساخته (سگمنت) عرشه پل آغاز شود.

معاون شهردار مشهد با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا پروژه را با کمی تأخیر روبرو کرده است، اظهار کرد: با این حال امیدواریم تا سه ماهه سوم امسال شاهد بهره برداری از دو سطح باقی مانده از این تقاطع باشیم.

وی افزود: در حال حاضر اولویت ما تکمیل سطح مثبت یک تقاطع آزادگان و اتصال بزرگراه امام علی (ع) به آزادراه مشهد چناران است.

کاظمی تصریح کرد: در کنار عملیات اجرایی احداث تقاطع غیر همسطح آزادگان پروژه تعریض پل چهل بازه اجرا نیز در حال انجام است که با این کار عرض پل به ۳۶ متر افزایش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 489319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.