رونمایی از اطلس آمایش شهر اصفهان/ حوزه فرهنگی شهرداری تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد

شهردار اصفهان با اشاره به رونمایی از اطلس‌های آمایش (وضعیت اجتماعی شهر اصفهان) گفت: اگر می‌خواهیم درک درستی از نیازهای شهر و شهروندان داشته باشیم باید منابعی ایجاد کنیم تا هر کسی بتواند با بهره از آن‌ها در زمینه توسعه شهری، فضای کالبدی و حوزه فرهنگی شهر کار کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰_ در یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در شرایطی که انجام فعالیت‌های حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با بن بست مواجه شده بود، شهرداری توانست با نوآوری و خلاقیت تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

وی افزود: حوزه فرهنگی شهرداری برنامه‌های متنوعی که توجه بسیاری از شهرهای کشور را به خود جلب کرده و با مناسبت ایام ماه مبارک رمضان سنخیت دارد تهیه کرده و نگاه بسیاری از بینندگان را به خود معطوف کرده است از این رو بر خود لازم می‌دانم از تلاش‌های معاونت فرهنگی اجتماعی، ورزشی شهرداری و همکاری‌های صورت گرفته در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تشکر و قدردانی کنم.

شهردار اصفهان با بیان این که در هفته فرهنگی اصفهان، ۹۷ برنامه به صورت مجازی برگزار می‌شود، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم درک درستی از نیازهای شهر و شهروندان داشته باشیم باید منابعی ایجاد کنیم تا هرکسی بتواند در زمینه توسعه شهری، فضای کالبدی و حوزه فرهنگی شهر کار کند، در این راستا تمام اقدامات در حوزه فرهنگی در قالب شش اطلس آمایش تهیه شده است.

نوروزی ادامه داد: هرکسی می‌خواهد در حوزه مدنی در شهر فعالیت کند می‌تواند از این اطلس‌های تهیه شده استفاده کند چرا که اطلاعات این اطلس‌ها هدایتگری است که برنامه‌ریزان را به اهداف خود نزدیک می‌کند.

وی با اشاره به تهیه یک بسته آموزشی با موضوع سواد رسانه خاطرنشان کرد: ارتقای سطح سواد رسانه‌ای نیاز به حمایت دارد؛ در جامعه ما به دلیل نداشتن آموزش‌های لازم ناگهان فرازهایی که بدون منطق زودهنگام فرود می‌کند، در فضای مجازی ایجاد می‌شود و توجه همگان را به خود جلب می‌کند، زیرا ظرفیت‌هایی که می‌تواند به انتظام بخشی جامعه کمک کند و در راستای خدمت به مردم قرار گیرد، وجود نداشته از این رو این ابزارها برای تخریب افراد جامعه، خلل در نظم عمومی و تشویش افکار عمومی کاربرد پیدا می‌کند، در حالی که پک آموزشی سواد رسانه می‌تواند به کسانی کمک کند که می‌خواهند از رسانه و فضای مجازی به درستی استفاده کنند.

شهردار اصفهان اظهار کرد: بسته‌های آموزشی سواد رسانه، قاعده را آموزش می‌دهد و به آگاهی بخشی جامعه در خصوص امکانات و ظرفیت فضای مجازی می‌پردازد، البته چنانچه بسته‌ها دارای نقایص باشد و نیاز به بررسی مجدد احساس شود، رسیدگی به این موضوع امری ضروری است.

نوروزی با بیان این که این تولیدات و دستاوردها می‌تواند برای رسانه ملی و فضای مجازی مفید باشد، افزود: حوزه فرهنگی باید با رادیو، تلویزیون و سایر رسانه‌ها تعامل کند و خلاقیت‌ها، نوآوری‌ها و آگاهی‌های لازم از فضای حقیقی را در اختیار همگان قرار دهد.

وی اظهار امیدواری کرد: انجام این اقدامات به اصلاح فرهنگ جامعه و ارتقای سطح دانش آن به سمت هر آنچه شایسته مردم است، بینجامد.

شهردار اصفهان تأکید کرد: تلاش می‌کنیم با ایمان راسخ و تلاش وافر در راستای خدمت به مردم به دور از هر حاشیه خدمت رسانی‌ها را تداوم بخشیم و «نسبت به حاشیه‌سازان بی اعتنا باشیم» را برای تداوم خدمت‌رسانی مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش ایمنا، در این جلسه از اطلس‌های آمایش (وضعیت اجتماعی شهر اصفهان) و دستاوردهای نخستین جشنواره ملی «شهر من» رونمایی شد.

کد خبر 489146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.