افزایش نرخ تاکسی و اتوبوس در زنجان/ اختصاص کمک معیشتی به رانندگان

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان از افزایش کرایه تاکسی در روزهای آینده در این شهر خبر داد.

فرهاد رفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی زنجان در دو هفته اخیر اظهار کرد: ناوگان اتوبوسرانی به دلیل موج چهارم کرونا تعطیل شده است البته قبل از این تعطیلی روزانه ۴۴۰ هزار تومان به عنوان هزینه استهلاک و سوخت به رانندگان ناوگان پرداخت می‌شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی این مبالغ پرداخت نخواهد شد و در عوض مبلغی به عنوان کمک معیشت به رانندگان پرداخت خواهد شد که فعلاً مبلغ آن کارشناسی نشده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط رانندگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و ون گفت: رانندگان تاکسی موظف هستند که در شرایط فعلی به دلیل بیماری کرونا تنها سه نفر سوار کنند.

وی اضافه کرد: رانندگان ون نیز باید با نصف ظرفیت مسافر سوار کنند و همشهریان می‌توانند در صورت مواجهه با رعایت نکردن نکات بهداشتی در ون و تاکسی‌ها و مسافر اضافی با شماره تلفن‌های ۳۳۷۷۹۲۰۱-۳۳۷۷۹۲۰۲-۳۳۷۷۹۲۰۳ تماس بگیرند.

رفیعی با بیان این که رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل مسائل اقتصادی و معیشت تحت فشار هستند و گاهی اقدام به سوار کردن مسافر اضافی می‌کنند، اظهار کرد: افزایش نرخ تاکسی و اتوبوس مراحل قانونی را طی کرده و به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: هیچ راننده‌ای اعم از آژانس، اتوبوس و ون‌های درون شهری قبل از مصوب شدن افزایش کرایه، مجاز به دریافت کرایه اضافی از مسافران نخواهند بود و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری زنجان از توزیع چندین نوبت ماسک و الکل از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهر زنجان خبر داد و گفت: طی یک هفته اخیر الکل و ماسک به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان در بین رانندگان تاکسی و ون توزیع خواهد شد که این اقدام جزء وظایف سازمان نیست و تنها به منظور فرهنگ سازی بین شهروندان اجرا می‌شود.

وی با بیان این که ۵۴۰ تاکسی در شهر زنجان مجهز به دستگاه بارکد خوان شده‌اند، از شهروندان درخواست کرد: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از بارکد خوان استفاده کرده و پرداخت‌های خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

رفیعی یادآور شد: شهروندان زنجانی برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌های خود برای سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی حتماً از ماسک استفاده کنند. اضافه کرد: تاکسیرانی با چهار نفر بازرس توان کنترل ۵۰۰ هزار شهروند زنجانی را ندارد.

وی با بیان این که اکیپ‌های سیار برای ضدعفونی کردن تاکسی‌ها اضافه شده است، گفت: با شیوع ویروس کرونا ضدعفونی تاکسی‌ها در ترمینال در دو شیفت صبح و بعدازظهر انجام می‌شد که در حال حاضر با اوج گرفتن بیماری کرونا چهار اکیپ سیار در مناطق چهارراه سعدی، سبزه میدان، سعدی جنوبی و تقاطع مسگرها در دو شیفت اقدام به ضدعفونی کردن تاکسی‌ها می‌کنند.

کد خبر 489056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.