احتمال قطع پروازها به هند در صورت موافقت ستاد مبارزه با کرونا

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از احتمال قطعی پروازها به هند در صورت تصویب ستاد مبارزه با کرونا و ابلاغ آن توسط سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.

به گزارش ایمنا مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: درباره قطعی پروازها به هند تابع دستورات و تصمیم ستاد مقابله با کرونا و ابلاغ سازمان هواپیمایی کشوری هستیم.

وی با اشاره به شدت شیوع بیماری کرونا در هند، گفت: هرچند پرواز زیادی به هند برقرار نیست و تعداد پروازهای بین دو کشور پایین است، اما با این حال در صورت تصمیم جدید پرواز به دهلی قطع خواهد شد.

از دست رفتن بازار ترکیه و عراق

اسعدی سامانی درباره آمار پروازها در فروردین‌ماه امسال گفت: در مقایسه با فروردین سال گذشته پروازها رشد داشت اما به دلیل اعمال مصوبه مسافر گیری ۶۰ درصدی، مسافر کمتری جابه‌جا شده است.

وی افزود: اکنون متأثر از شیوع کرونا بازار عراق و ترکیه را از دست دادیم و پروازها با حداقل ممکن به این کشورها در حال انجام است.

آخرین وضعیت وام کرونایی ایرلاین‌ها

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره تخصیص وام به شرکت‌های هواپیمایی نیز اظهار کرد: پارسال ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش هوایی اختصاص یافت، برخی شرکت‌های هواپیمایی هنوز موفق به دریافت این وام نشدند که البته دلیل آن مشکلات داخلی شرکت‌ها است.

وی ادامه داد: به دلیل اعمال خسارت زیاد به ایرلاین‌ها در پی مصوبه مسافر گیری تا ۶۰ درصد، درخواست تسهیلات جدید از دولت داریم که البته هنوز پاسخی به آن داده نشده است.

روز جمعه (۳ اردیبهشت ماه) هند از شناسایی ۳۳۲ هزار و ۷۳۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. رکوردی جدید که فقط یک روز پس از رکورد ۳۱۳ هزار نفری پنجشنبه گذشته به ثبت رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 488913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.