رونمایی از ۶ عنوان اطلس شهر در هفته فرهنگی اصفهان

شهردار اصفهان گفت: همزمان با هفته فرهنگی اصفهان از بیش از ۷۰ عنوان کتاب در حوزه‌های اجتماعی و شهروندی مرتبط با موضوع کودکان و شش عنوان اطلس شهر با موضوعاتی همچون سلامت، خانواده، زنان، مشارکت اجتماعی، پدافند غیرعامل و فرهنگ شهروندی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _شنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، با تبریک فرارسیدن هفته فرهنگی اصفهان و گرامی‌داشت تقارن آن با ماه رمضان، اظهار کرد: شهرداری تلاش کرده تا حد امکان برنامه‌های این هفته فرهنگی را متناسب با ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان این که اصفهان مهد فرهنگ و هنر است و زیبایی‌های این شهر در اردیبهشت ماه دو چندان می‌شود، تصریح کرد: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و هفته فرهنگی اصفهان فرصت مناسبی برای پرداختن به ظرفیت بزرگ فرهنگی و هنری این کلانشهر ایجاد می‌کند.

شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به وضعیت قرمز شیوع کرونا، برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان، عرصه محور برگزار نمی‌شود و رونمایی از بخشی از تولیدات ویژه مکتوب و چند رسانه‌ای در کنار اجرای دیگر رویدادها در بستر فضای مجازی انجام خواهد شد.

وی رونمایی از بیش از ۷۰ عنوان کتاب در حوزه‌های اجتماعی و شهروندی مرتبط با موضوع کودکان و شش عنوان اطلس شهر با موضوعاتی همچون سلامت، خانواده، زنان، مشارکت اجتماعی، پدافند غیرعامل و فرهنگ شهروندی را از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان عنوان کرد و گفت: این اطلس‌ها مبنایی برای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های مختلف شهری است؛ البته به گونه‌ای تدوین شده‌اند که هر دستگاهی برای ارائه خدمات در حوزه‌های اجتماعی و مدنی می‌تواند از آنها استفاده کند.

نوروزی تاکید کرد: اطلس شهر کمک می‌کند هر گونه برنامه‌ریزی مربوط به توسعه، کالبد و فرهنگ که نیاز به درک درست از واقعیت‌های شهر و فهم صحیح از نیاز شهروندان دارد، بر اساس آن انجام شود.

وی با بیان این که تحقیقات این اطلس به گونه‌ای انجام شده که برای فهم پذیر کردن مسائل شهر بسیار مفید است، خاطرنشان کرد: اطلاعات اطلس شهر که برای نخستین بار تهیه شده در اختیار تمام شهروندان قرار می‌گیرد.

کد خبر 488861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.