مرمت ۷۵۰ بنای تاریخی توسط بخش خصوصی در یزد

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: گردشگری افق توسعه یزد است که باید از همه جهت برای رونق آن تلاش کنیم در این زمینه حفاظت از بافت تاریخی اقدامی بود که انجام شد و بناهای تاریخی به بهترین شکل مرمت شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن عباسی هرفته در یک گفت‌وگوی برخط اظهار کرد: زمانی که برای شورا ثبت نام کردم انگیزه‌ام رسیدن به اهداف و برنامه‌هایی بود که اکنون در شهر شاهد آن هستیم و همیشه سعی داشتیم از نظرات نخبگان و فرهیختگان استفاده کنیم، به نظر من اکنون نیز باید در زمینه‌های مختلف از توان این افراد در شورا استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به حضور پررنگ‌تر نخبگان در دوره ششم شورای شهر، افزود: فضای انتخابات شورای پنجم در فضای مجازی بسیار رونق گرفت و همه افراد توانستند برنامه‌های خود را در این فضا به اشتراک بگذارند تا این فعالیت‌ها به گوش مردم نیز برسد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: در حوزه‌های عمرانی تمامی اقداماتی را که سعی بر اجرای آن داشتیم، عملیاتی شد و با توجه به وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها توانستیم این کار را به بهترین شکل انجام دهیم و امیدوارم در شوراهای بعدی نیز این اقدامات ادامه دار باشد تا شهر یزد از جایگاه فعلی خود دور نشود.

وی ادامه داد: مدیریت شهر یزد از وجود یک گفتمان قدیمی رنج می‌برد که ما به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشتیم و سعی شد که آن را حل کنیم، ما از مدیریت به‌روز شهر بسیار دور بودیم اما سعی کردیم در برنامه‌هایی که تدوین شد آن‌ را در نظر بگیریم.

عباسی هرفته با اشاره به کاهش تولید نخاله آسفالتی در یزد، اضافه کرد: توانستیم ۹۰۰ تن نخاله ساختمانی که هر روز تولید می‌شد، کاهش دهیم همچنین دفع ۳۰۰ تن زباله نیز در این شهر مدیریت شد؛ دلیل ایجاد نخاله‌های ساختمانی را پیدا کردیم و آنها را از بیابان‌های اطراف خارج کردیم که بیشتر این نخاله‌ها آسفالت‌های کنده شده شهر بود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که تمامی این اقدامات به زیست پذیر بودن شهر کمک کرد، افزود: توسعه مسیرهای دوچرخه سواری یکی از اقداماتی بود که در دوره پنجم به آن توجه شد، همیشه از این وسیله به عنوان سرگرمی نگاه می‌شد اما ما سعی داشتیم که با ایجاد مسیرهای دوچرخه در شهر شاهد دوچرخه سواری بیشتر باشیم، ۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه با هدف زیست پذیری احداث شد و همچنان احداث این مسیرها ادامه دار خواهد بود.

وی با بیان این که پیاده‌راه‌سازی‌هایی را انجام دادیم و توانستیم پیاده‌راه‌های خوبی را ایجاد کنیم که مردم بتوانند با استفاده از این کفسازی‌های خوب از آنها استفاده کنند، اضافه کرد: امروزه به سواره‌ها توجه‌های بیشتری می‌شود که از نظر من باید آنها مدیریت شوند. باید شبکه‌ای شکل بگیرد که سواره‌ها کنترل شوند تا مردم به پیاده‌محوری رو بیاورند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که تکمیل رینگ میانی شهر از هدف‌های اصلی مدیریت شهری است، ادامه داد: دوچرخه سواری و ایجاد مسیر دوچرخه پروژه‌ای بود که ریسک زیادی را به همراه داشت، سعی کردیم در بین مردم فرهنگ سازی کنیم تا از دوچرخه بیشتر استفاده کنند و نتایج این فرهنگ سازی دیرتر از اجرای پروژه به ثمر نشست.

وی خاطرنشان کرد: اکنون باعث خوشحالی است که رشد فرهنگی اتفاق افتاده و مسیر دوچرخه با استقبال زیاد مردم مواجه شده است. گردشگر پذیری یکی از الزاماتی بود که باید برای شهر یزد در نظر گرفته می‌شد که باید برای توسعه این شهر این موضوع را پرورش دهیم.

عباسی هرفته گفت: صنایع آلاینده باعث شده است که شاهد کاهش تعداد گردشگران باشیم، گردشگری افق توسعه یزد است که باید از همه جهت برای رونق آن تلاش کنیم. حفاظت از بافت تاریخی اقدامی بود که انجام و بناهای تاریخی به بهترین شکل مرمت شد، در چهار سال ۷۵۰ بنا از طرف بخش خصوصی مرمت شده که شهرداری یزد در این کار نقش مهمی را ایفا کرده است.

کد خبر 488824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.