وبینار "سعدی، ادیب ایرانی و استاد سخن" برگزار می‌شود

رایزنی فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی در ژاپن، نشست تخصصی" سعدی، ادیب ایرانی و استاد سخن" را در فضای مجازی و در ادامه سلسله نشست های تخصصی خود با پیام تصویری حداد عادل رئیس بنیاد سعدی، روز شنبه ۴ اردیبهشت ماه (۲۴ آوریل۲۰۲۱) ساعت ۱۷ به وقت توکیو (۱۲:۳۰ به وقت تهران) برگزار می کند.

به گزارش ایمنا، اول اردیبهشت ماه به نام روز جهانی سعدی استاد سخن شناخته می شود و در ژاپن نیز برخی شخصیت‌های برجسته ایران شناس همچون پروفسور آراکی، پروفسور گامو، پروفسور ساوا، پروفسور کورویاناگی و پروفوسور امیکو اوکادا یا کتاب‌های گلستان و بوستان سعدی را به ژاپنی ترجمه کرده‌اند یا در ارتباط با این شاعر و اندیشمند برجسته، کتب، مقالات و پژوهش‌های مختلفی را منتشر کرده‌اند.

به همین مناسبت، رایزنی فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی در ژاپن، نشست تخصصی" سعدی، ادیب ایرانی و استاد سخن" را در فضای مجازی و در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی خود با پیام تصویری حداد عادل رئیس بنیاد سعدی، روز شنبه ۴ اردیبهشت ماه (۲۴ آوریل ۲۰۲۱) ساعت ۱۷ به وقت توکیو (۱۲:۳۰ به وقت تهران) برگزار می‌کند.

در این برنامه دکتر ناهو ناکامورا ایران شناس ژاپنی و مدرس دانشگاه دایتو بونکا در مورد این شخصیت بزرگ ایرانی سخنرانی خواهد کرد و در قالب نماهنگ‌ها و تصاویر مختلف، موضوعات مرتبط به علاقه‌مندان ارائه خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 488758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.