الدحیل قطر ۴_ استقلال ۳/ راند اول دوئل تماشایی غرب، به سود قطری‌ها

استقلال در دیداری پر گل، چهار بر سه مغلو الدحیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال از ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه شب گذشته در جده به مصاف الدحیل قطر رفت که با وجود زدن سه گل، بازی را به حریف قدرتمند قطری واگذار کرد تا صدر جدول را تقدیم الدحیل کند.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های استقلال و الدحیل

ورزشگاه: ملک عبدالله، جده (عربستان سعودی)

تماشاگر: -

گل‌ها: امیرارسلان مطهری (دقیقه ۴- برای استقلال) - مایکون اولونگا (دقیقه ۱۰ و ۲۷ و ۸۵- برای الدحیل) - شیخ دیاباته (دقیقه ۳۴- برای استقلال) -عبدالله الحرق (دقیقه ۴۴- برای الدحیل) - فرشید اسماعیلی (دقیقه ۷۴- برای استقلال)

اخطار: معز علی (دقیقه ۵۹- از الدحیل)

اخراج: -

استقلال ایران: محمد رشید مظاهری، محمد نادری (دقیقه ۵۹- هروویه میلیچ)، محمد حسین مرادمند، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی (دقیقه ۵۰- مهدی مهدی پور)، شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی، احمد موسوی (دقیقه ۵۰- وریا غفوری)، آرش رضاوند (دقیقه ۸۶- داریو، شجاعیان) مهدی قایدی، امیر ارسلان مطهری (دقیقه ۸۶- آرمان رمضانی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

الدحیل قطر: صلاح زکریا، محمد موسی، مهدی بن عطیه، بسام الراوی، ادمیلسون جونیور، کریم بوضیاف، عبدالله الحرق، سلطان البریک، علی کریمی، المعز علی، مایکون اولونگا

سرمربی: صبری لموشی

داور: عارف نی (لبنان)

شرح بازی:

استقلال خیلی زود با ارسال موسوی و ضربه سر ارسلان مطهری در دقیقه چهار از حریف پیش افتاد. دقایقی بعد اولونگا بازی را تساوی کشاند و در حالی که مسابقه آرام دنبال می‌شد، دقیقه ۲۷ اشتباه مسعود ریگی هنگام پاس به عقب باز هم این مهاجم زهردار را صاحب توپ کرد تا الدحیل را پیش بیندازد.

گل باد آورده قطری‌ها را آبی‌ها خیلی زود با توپ‌گیری فرشید اسماعیلی و پاس او به پشت مدافعین برای مطهری و در ادامه ارسال زمینی این مهاجم برای دیاباته، بار دیگر مسابقه را در سی و ششمین دقیقه به تساوی کشاند. بعد از گل تساوی، روحیه به جمع شاگردان مجیدی بازگشت ولی دو ارسال تند و تیز الدحیلی‌ها از چپ و سپس سمت راست به روی هجده قدم استقلال، موجب شد تا الاحراق سومین گل الدحیل را در واپسین دقایق نیمه نخست به تور دروازه مظاهری بچسباند تا قطری‌ها برنده به رختکن بروند.

نیمه دوم بازی آرام‌تر اما با تسلط الدحیلی‌ها آغاز شد ولی کادر استقلال با آوردن مهدی پور و غفوری جریان رو به جلو تیم خود را تقویت کرد. با این حال در سمت راست دفاعی و پشت سر کاپیتان با تجربه آبی‌ها فضا مناسبی در اختیار قطری‌ها قرار گرفت تا نفوذهایی از این سمت انجام داده و خطرناک ظاهر شدند. همین موضوع کمی از جسارت استقلالی‌ها کاست تا دست به عصاتر دست به حمله بزنند.

فرشید اسماعیلی دقیقه ۷۴ روی یک کرنر ارسالی بالاخره توانست مزد حملات را به آبی‌ها بدهد. بعد از گل نیز استقلال با انگیزه بیشتری جلو کشید و تب و تاب بازی بالا رفت. در همین شرایط اولونگا با فرصت طلبی در هشتاد و پنجمین دقیقه گل برتری را به ثمر رساند تا علاوه بر هتریک، سه امتیاز ارزشمند را به حساب نماینده قطر واریز کند.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۴- امیرارسلان مطهری) - اسماعیلی، احمد موسوی را راه انداخت تا با ارسال توپ روی سر مطهری، موجب شد تا ضربه سر او و اشتباه گلر الدحیل شاگردان مجیدی را پیش بیاندازد.

۱-۱ (دقیقه ۱۰- مایکون اولونگا) - ارسال توپ به پشت مدافعان برای ادمیلسون جونیور باعث شد تا او با کنترلی بی‌نظیر، شوتی را به سمت دروازه استقلال بزند که مظاهری توپ را برگرداند اما در تیر دورتر جلوی اولونگا افتاد تا مسابقه را به تساوی بکشاند.

۲-۱ (دقیقه ۲۷- مایکون اولونگا) - در شرایطی که الدحیلی‌ها در حال پرس روی مدافعان استقلال بودند، مسعود ریگی هنگام پاس کاری در خط دفاعی لیز خورد تا پاس ناقض او به اولونگا بیافتد تا در موقعیت تک به تک با مظاهری، توپ را به تور دروازه بچسباند.

۲-۲ (دقیقه ۳۶- شیخ دیاباته) - فرشید اسماعیلی در نیمه زمین الدحیل با توپ گیری و چند ثانیه مکس هوشمندانه، مطهری را پشت مدافعین راه انداخت تا او با پاسی به آستانه دروازه برای دیاباته بفرستد تا او توپ را از میان پاهای صلاح زکریا وارد دروازه شود.

۲-۳ (دقیقه ۴۴- عبدالله الاحرق) - الدحیلی‌ها توپ را تند و تیز از سمت راست به روی دروازه فرستادند که به شکلی خطرناک از جلو رشید مظاهری رد شد اما بلافاصه بازیکنان الدحیل از سوی مخالف توپ را روی محوطه فرستادند تا عبدالله الاحرق سومین گل قطری‌ها را به ثمر برساند.

۳-۳ (دقیقه ۴۴- فرشید اسماعیلی) - کرنر ارسالی پس از چند رفت و برگشت جلوی اسماعیلی افتاد تا ضربه سر شیرجه‌ای او برای سومین بار مسابقه را به تساوی بکشاند و او بازی خوب خود را تکمیل کند.

۳-۴ (دقیقه ۸۵- مایکون اولونگا) - ارسال الدحیلی‌ها روی دروازه به اولونگا رسید تا او با چرخشی تماشایی، شوت زمینی اش را به قلب دروازه استقلال بفرستد. با این گل، مهاجم کنیایی الدحیل، موفق به هتریک برابر استقلال شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۴- شوت مسعود ریگی از راهی دور را صلاح زکریا به یک دست دور کرد.

دقیقه ۳۷- مهدی قایدی که گوشه محوطه در محاصره سه بازیکن الدحیل قرار داشت با یک سر توپ آن‌ها را فریب داد و به شکلی خطرناکی به دهانه دروازه فرستاد اما دیاباته نتوانست کامل ضربه‌اش را بزند تا توپ به کرنر رود.

دقیقه ۳۸- کرنر ارسالی استقلالی‌ها با اثر گذاری مطهری به سمت دروازه رفت ولی گلر الدحیل توپ را ناقص دفع کرد.

دقیقه ۶۳- ادمیلسون با جا گذاشتن غفوری، با بغل پا ضربه‌اش را زد که به اوت رفت.

نکات ویژه:

کد خبر 488523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.