اقدام نمادین جمهوریخواهان با رونمایی از بسته تحریمی علیه ایران

یک نشریه آمریکایی از اقدام نمادین جمهوریخواهان در کنگره آمریکا با رونمایی از بزرگترین بسته تحریمی علیه ایران خبر داد.

به گزارش ایمنا، نشریه «واشنگتن فری بیکن» نزدیک به حزب جمهوریخواه در آمریکا از رونمایی بزرگترین بسته تحریمی تاریخ علیه ایران توسط نمایندگان این حزب در کنگره خبر داد.

بر اساس این گزارش، نشریه آمریکایی مذکور مدعی شد که این اقدام نمادین، مانعی بر سر راه دیپلماسی دولت دموکرات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با ایران در زمینه لغو احتمالی تحریم‌ها و بازگشت واشنگتن به برجام خواهد بود.

این نشریه همچنین به این موضوع اشاره کرد که بر اساس قانون فشار حداکثری که در دوران ترامپ به تصویب کنگره آمریکا رسید، دولت بایدن می‌بایست هرگونه اصلاح و تغییر انجام شده در توافق هسته‌ای با ایران را پیش از اجرا به تصویب کنگره برساند.

گفته می‌شود بسته تحریمی فعلی نیز بر اساس همین قانون تدوین شده و رونمایی از آن نیز امروز با حضور «مایک پمپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا در یک نشست مطبوعاتی انجام شده است.

در جریان برگزاری این نشست مطبوعاتی، پمپئو و «جیم بنکس» عضو جمهوریخواه کمیته خدمات نیروهای مسلح کنگره در پیامی مشترک اعلام کردند که این بسته به مثابه ارسال پیامی برای کاخ سفید و ایران است که کنگره به هیچ توافقنامه‌ای با ایران پایبند نخواهد بود.

بنکس در نشست مطبوعاتی خود گفت: اگر بایدن اقدام به دور زدن کنگره کرده و با ایران به توافق برسد، دشمنان ما باید بدانند که محافظه کاران کنگره به مبارزه در راستای حمایت از فشار حداکثری موفقیت آمیز دوران ترامپ پرداخته و تا زمان توقف کامل تمامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران، به تلاش برای اجرای این قانون ادامه خواهند داد.

پمپئو نیز در سخنان خود مدعی شد: (اکنون) آمریکا، متحد ما اسرائیل و جهان از امنیت بیشتری برخوردار هستند؛ چراکه سیاست فشار حداکثری ترامپ و تحریم‌های خرد کننده، منابع مورد نیاز برای ساخت تسلیحات هسته‌ای و حمایت از تروریسم در سراسر جهان را از ایران گرفت!

منبع: مهر

کد خبر 488521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.