تعریض پل فردوسی در دستور کار است

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های منطقه تعریض پل فردوسی است که با مشارکت مناطق یک و شش در دست طراحی و اقدام بوده است.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت گذر اصلی میدان قدس تا میدان خواجو و وجود ابنیه‌های تاریخی در آن، عملیات ساماندهی این مسیر در سال‌های گذشته انجام شده و اکثر پروژه‌های سال جاری در این مسیر و معابر منتهی به آن خواهد بود.

وی افزود: در دوران قبل از صفویه «حسن آباد» مسیر تردد و خروجی شهر از سمت مرکز شهر به جنوب اصفهان و در زمان صفویه بوده و با احداث میدان نقش جهان و بازار حسن آباد، این مسیر ساماندهی شده و روی رودخانه زاینده رود نیز پلی به این منظور احداث شد که همان پل خواجو است، لذا این مسیر از سمت میدان امام علی(ع) (میدان عتیق) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان این که امسال در طول این مسیر و گذرهای منتهی به آن توسط این منطقه اقداماتی خواهد شد، تصریح کرد: در دو سال گذشته با انتخاب خیابان چهارباغ خواجو به عنوان خیابان نمونه این منطقه، با یک طراحی ویژه اقداماتی شده است.

وی ادامه داد: پیرایش شهری خیابان چهارباغ خواجو شامل ساماندهی پیاده‌روها، آجرکاری دیواره‌ها، ساماندهی تابلوهای مغازه‌ها، تابلو معابر، نورپردازی بوده که ادامه این فعالیت در سال جاری در دست اقدام است.

کارگر به سایر پروژه‌های این مسیر اشاره کرد و گفت: پیاده‌روسازی مشتاق اول حاشیه رودخانه، سنگفرش پیاده‌روهای ضلع شرقی و غربی خیابان علامه مجلسی، ساماندهی مسیر گردشگری دروازه حسن‌آباد تا چهارسوق نقاشی، ادامه ساماندهی بازار اصفهان با عنوان میدان تا میدان یعنی میدان امام علی (ع) تا میدان امام (ره)، ساماندهی پیاده روهای خیابان هاتف از جمله پروژه‌های در طول مسیر ذکر شده است.

وی با اشاره به سایر پروژه‌های ساماندهی گذرها گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های منطقه تعریض پل فردوسی است که با مشارکت مناطق یک و شش در دست طراحی و اقدام بوده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ساماندهی و سنگفرش خیابان سپاه (در راستای پیاده راه شدن این گذر)، ساماندهی پیاده‌روهای خیابان عبدالرزاق، احداث گذر کمر زرین (پیر پینه‌دوز)، گذر ادبی مقبره کمال اسماعیل، امامزاده شورا، کف‌سازی گذر قصر و کف‌سازی گذر «خانه تاریخی امام جمعه» از پروژه‌های ساماندهی گذرهای منطقه است.

وی به احداث سایر ابنیه‌ها اشاره و تصریح کرد: احداث مجموعه فرهنگی لت فر، خانه تخصصی کودک و نوجوان، تکمیل مرکز تجاری و پارکینگ کمر زرین، احداث سالن ورزشی محله دردشت و پارکینگ مشارکتی، مرمت تالار تیموری و موزه هنرهای معاصر دیگر پروژه‌های سال جاری منطقه سه شهرداری است.

کد خبر 488469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.