الدحیل قطر - استقلال/ دوئل شبانه صدرنشینی

استقلال در دیداری حساس امشب(چهارشنبه) در جده به مصاف الدحیل قطر خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال که با شش امتیاز از دو دیدار نخست خود توانسته صدر جدول گروه C را تصاحب کند، امشب چهارشنبه - ۱ اردیبهشت ماه - در حساس‌ترین مصاف از ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه به مصاف الدحیل قطر، نزدیک‌ترین تعقیب کننده خود خواهند رفت. این دو تیم سه روز بعد نیز دوباره رو در روی هم صف آرایی خواهند کرد که می‌توان به جرئت گفت نتایج این دو مصاف استقلال و الدحیل، سرنوشت گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا را تأمین خواهد کرد.

مجیدی در رؤیای ستاره سوم

آبی‌پوشان که تحت هدایت فرهاد مجیدی استارت بی نظیری در آسیا داشته‌اند، حالا رویاهای بزرگ‌تری در سر دارند. آنها مقتدرانه الاهلی و الشرطه را از پیش رو برداشتند تا مجیدی از هدف بزرگ خود در فصل جاری پرده برداری کند. او در کنفرانس خبری گفت که به دنبال کسب سومین ستاره آسیایی برای آبی‌ها است؛ ادعایی که شاید قضاوت درباره آن کمی زود به نظر برسد اما فرم ایده آل این روزها استقلال آنها در شکل و شمایل یک مدعی به رقبا معرفی کرده است.

الدحیل قطر - استقلال/ دوئل شبانه صدرنشینی

استقلال اگر چه بی دردسر از سد نمایندگان عربستان و عراق گذشته حالا باید برابر الدحیلی پیکار کند که جدی‌ترین رقیب استقلال در صدرنشینی گروه C محسوب می‌شود. این تیم قطری نیز فاصله‌ای با هم امتیاز شدن با آبی‌های ایرانی نداشت اما گل الاهلی در آخرین دقایق، آنها را چهار امتیازی کرد تا استقلال را یکه و تنها به صدر برساند. با این وجود قوانین جدید AFC که تنها صعود مستقیم نخستین تیم هر گروه را تأمین می‌کند، از دو دیدار پشت سر هم استقلال و الدحیل، فینالی تمام عیار خواهد ساخت.

آمار فوق‌العاده استقلال در فاز تهاجمی؛ دو مسابقه، هشت گل، چهار دبل!

عملکرد هجومی آبی‌پوشان پایتخت در دو مسابقه گذشته به قدری خوب بوده که آنها اکنون به نخستین تیم ایرانی تاریخ ACL بدل شده‌اند که تا هفته دوم رقابت‌ها ۸ گل به ثمر می‌رساند! نکته جالب اینجا است که این گل‌ها توسط چهار بازیکن به ثمر رسیده که هر یک موفق به ثبت دبل در این دو دیدار شده‌اند. مهدی قایدی، فرشید اسماعیلی، محمد نادری و شیخ دیاباته چهار شاگرد مجیدی هستند که دبل کرده‌اند؛ موضوعی که می‌تواند خیال استقلال و کادر فنی‌اش را از داشتن بازیکنانی فرصت طلب در این تورنمنت راحت کند.

الدحیل قطر - استقلال/ دوئل شبانه صدرنشینی

رویارویی جذاب کریمی با هم تیمی‌های سابق

حضور علی کریمی، هافبک فصل قبل استقلال در ترکیب الدحیل به جذابیت‌های مسابقه امشب خواهد افزود. کریمی که در دو فصل حضورش در جمع آبی‌های پایتخت سکان دار و مغز متفکر میانه میدان استقلال از زمان شفر تا استراماچونی و فرهاد بود، این روزها عملکرد بی نقصی در الدحیل دارد و به یار ثابت ترکیب این تیم قطری شده است. حالا مصاف او با آبی‌پوشان با گذشت کمتر از یک فصل از جدایی کریمی، می‌تواند جذابیت‌های خاصی برای هر دو طرف داشته باشد.

الدحیل قطر - استقلال/ دوئل شبانه صدرنشینی

آمار خوب استقلال برابر قطری‌ها و نگران‌کننده مقابل الدحیل!

استقلال تاکنون ۲۶ بار در مجموع رقابت‌های آسیایی با نمایندگان قطر دیدار کرده که آمار نسبتاً خوبی در تقابل با تیم‌های این کشور کوچک حوزه خلیج فارس به ثبت رسانده است. آنها ۱۲ پیروزی و ۱۰ تساوی را به دست آورده و تنها چهار مسابقه در طول تاریخ رقابت‌های باشگاهی قاره کهن را به قطری‌ها واگذار کرده‌اند. با این حال استقلال در فصل ۲۰۱۹ با الدحیل هم گروه بود که دیدار رفت در دوحه با نتیجه سه بر صفر مغلوب حریف متمول خود شد و در دیدار برگشت، نتوانست از برتری یک دقیقه‌ای خود محافظت کند تا به یک امتیاز در آزادی بسنده کرده باشد.

کد خبر 488383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.