گره ترافیکی بزرگراه پیامبر اعظم(ص) رفع می‌شود

شهردار مشهد گفت: پروژه چپ‌گرد غیرهمسطح بزرگراه پیامبر اعظم (ص) به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا کلائی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

مردم خوب مشهد، سلام

امشب یک خبر خوب دیگه رو خدمتتون عرض می‌کنم. پروژه چپ‌گرد غیر همسطح بزرگراه پیامبر اعظم (ص) به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که با اسم چپ‌گرد حاج قربان از این پس‌ازآن یاد خواهیم کرد؛ یکی از مطالبات جدی شهروندان بود که بارها در کامنت ها به آن اشاره‌شده بود. عدم ایجاد این چپ‌گرد گره ترافیکی جدی را در مسیر بزرگراه پیامبر اعظم (ص) ایجاد کرده بود؛ زیرا که باید برای بازگشت به مسیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی تا منزل آباد می‌رفتیم و از دوربرگردان آنجا استفاده می‌شد؛ اما حالا با احداث این چپ‌گرد که به‌صورت غیر همسطح اجرا می‌شود، مسیر ارتباطی مهمی بین بزرگراه پیامبر اعظم (ص) و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شکل می‌گیرد.

با توجه به فاصله زیاد دوربرگردان‌ها با احداث این چپ‌گرد حدود ۵ کیلومتر در مسیر شهروندان هم صرفه‌جویی می‌شود. کاهش مسیری که هم در زمان شهروندان حائز اهمیت است، هم در مصرف سوخت و مدیریت ترافیک نیز تأثیرگذار است زیرا که حجم تردد بالایی را در مسیر شاهد بودیم. یکی از مهم‌ترین مواردی که زمان زیادی را در مطالعات گرفت، روش اجرایی پروژه بدون نیاز به بستن بزرگراه بود که خوشبختانه روش سگمنتال به ما این امکان را می‌دهد. به امید خدا امروز صبح عملیات عمرانی پروژه آغاز می‌شود و در بازه زمانی ۱۰ ماهه و هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

جا دارد از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد بابت همراهی‌شان در اجرای این پروژه تشکر کنم و همکاران در عمران و حمل‌ونقل خدا قوت بگویم. در تمامی پروژه‌هایی که در این دو سال و نیم انجام داده‌ایم، پشتیبانی‌های برادر عزیز دکتر خواجه نائینی معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد و عملکرد فوق‌العاده مهندس یوسف زاده و مهندس عباسپور و همکارانشان در سازمان زمین و مسکن و اداره کل خزانه‌داری که در تملک‌های موردنیاز پروژه‌ها کولاک کردند، قدردانی می‌کنم. "

کد خبر 488381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.