حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ چقدر می‌شود؟

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش‌ها و پیگیری مجلس شاهد رشد افزایش حقوق سربازان هستیم، گفت: براساس میانگین حقوق سربازان از ۴۴۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص افزایش حقوق سربازان اظهار کرد: سال گذشته با استناد به ماده ۴۹ و ۵۰ ⁧ قانون ⁩خدمت وظیفه عمومی در خصوص حقوق سربازان وظیفه مشخص شد تنها ۱۳ درصد از حقوق مصوب تمامی سربازان پرداخت می‌شد، از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که مسئول تأمین این بودجه است، با طرح سوالی موضوع پیگیری شد.

وی افزود: در حال حاضر و با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم فزاینده در کشور، که مشکلات معیشتی فراوانی را برای عموم جامعه خصوصاً اقشار ضعیف فراهم کرده است و سربازان در حال خدمت نیز عموماً از قشر ضعیف جامعه محسوب می‌شوند. حمایت از سربازان از رسالت‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور است و ماده ۴۹ و ۵۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، دولت را بر پرداخت ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق پایوران به سربازان مجرد و متأهل ملزم نموده است که تأمین بودجه مورد نیاز به عهده وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است و باید در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌گرفت.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز با تلاش‌ها و پیگیری مجلس شاهد رشد افزایش حقوق سربازان هستیم، بر اساس میانگین حقوق سربازان از ۴۴۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال جاری افزایش یافته و در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی ۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن چهار میلیون تومان در مناطق عملیاتی است.

خضریان ادامه داد: سربازی باید از سرباز یک عاشق به وطن بسازد، یعنی یک مدافع امنیت و اقتدار ملی، ایثارگر و فداکار، وظیفه شناس و وطن‌پرست تا بتواند با دل و جان پایبند نظام و اهداف انقلاب باشد این امر مستلزم حمایت‌های مادی و معنوی از سربازان است، امیدوارم علاوه بر افزایش حقوق شاهد تحولات جدی تری در حوزه سربازی باشیم.

سخنگوی کمیسیون اصل نود خاطرنشان کرد: قدردان همراهی و اقدامات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای محقق شدن حق قانونی سربازان هستیم.

کد خبر 488330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    5 1
    الکی میگن حقوق سرباز ها اضافه شده
  • علی DE ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    1 2
    حقوقی اضاف نشده !! کی اضاف میکنن ؟
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    2 0
    1200ریختن برا من
  • سرباز مرز IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    3 0
    ۲۵۰۰ ریختن واسم