شهرداری فومن نیازمند تجهیزات بروز فضای سبز است

شهرداری فومن گفت: نیازمند امکانات و تجهیزات بروز باغبانی، آبیاری، اجرا و نگهداری از فضای سبز هستیم.

رضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با آغاز فصل بهار بیش ۱۵ هزار بوته گل‌های فصلی از گونه‌های همچون همیشه بهار زرد و نارنجی، بنفشه مخلوط، مینا سفید و قرمز، قرنفل و جعفری در میادین و بلوارهای فومن به صورت جزیره‌ای کاشته شده است.

وی افزود: گلخانه شهرداری واقع در پارک شهر فومن حدود ۸۰۰ متر مربع مساحت دارد و گل‌های فصلی در خزانه آن پرورش و تولید شده است.

شهردار فومن خاطرنشان کرد: در اسفندماه سال گذشته همزمان با روز درختکاری حدود یک هزار نهال میوه از گونه‌هایی همچون آلوچه، سیب و پرتغال در فضای سبز شهری کاشته شده است.

وی ادامه داد: اکثر پارک‌های فومن در گذشته به سیستم آبرسانی تجهیز شده اند فضای سبز بلوارها و میادین که فاقد این امکانات هستند به صورت سنتی با استفاده از یک تانکر ۱۰ هزار لیتری در دو شیفت کاری آبیاری می‌شود.

محمدی افزود: کنارگذری به طول ۵۰۰ متر در خیابان شهید شکوری و بلواری نیز به طول حدود یکصد متر و عرض ۲.۵ متر در انتهای خیابان شهید بهشتی روبروی باشگاه انقلاب احداث و فضای سبز و گل کاری در آن اجرا شده است.

وی گفت: هر ساله در ماه‌های آذر و دی ماه هرس و قطع درختان پرخطر و حادثه ساز با مجوز کمیسیون ماده هفت شهرداری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار اصله درخت چنار در ورودی شهر و خیابان‌های فومن وجود دارد مزیت این درختان اکسیژن رسانی بسیار خوب در هوا و ایجاد سایه خنک در فصل گرما است، اما درختان چنار به دلیل اینکه عمر طولانی و ریشه سطحی دارد در شرایط جوی مختلف آسیب پذیر شدند، شهرداری برای جلوگیری از خطرآفرینی و حادثه ساز شدن این درختان، در ماه‌های پایانی هر سال آنها را هرس می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر شهر فومن با داشتن ۳۶ هزار نفر جمعیت، حدود ۹۲ هزار و ۹۷۲ متر مربع فضای سبز دارد و ۱۲ کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز این شهر را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

محمدی تصریح کرد: شهر توریستی و گردش پذیر فومن اکنون نسبت به جمعیت شهری با کمبود فضای سبز مواجه بوده و نیازمند لوازم و امکانات بروز باغبانی، آبیاری، اجرا و نگهداری از فضای سبز است که در این راستا از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انتظار داریم که تجهیزات مورد نیاز را در اختیار شهرداری این شهر قرار دهد.

به گزارش ایمنا، شهر فومن در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 488326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.