سگ‌های بی‌صاحب از  شهر گلپایگان جمع آوری می‌شوند

شهردار گلپایگان گفت: طرح ضربتی جمع آوری سگ‌های بی‌صاحب از پنجم اردیبهشت در شهر گلپایگان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان شکرزاده امروز (سه‌شنبه) در حاشیه جلسه ساماندهی و جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب، اظهار کرد: شهرستان گلپایگان پناهگاه نگهداری سگ‌های بی‌صاحب ندارد که جمع‌آوری و انتقال این حیوانات به پناهگاه خارج شهرستان نیز باید بر اساس دستورالعمل فرمانداری گلپایگان انجام شود.

وی ادامه داد: در این جلسه تصمیم گرفته شد که طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب از پنجم اردیبهشت به مدت سه ماه در شهرستان گلپایگان اجرا شود.

شهردار گلپایگان گفت: در حاشیه شهر گلپایگان واحد پرورش دام فراوان وجود دارد که از مالکین واحدهای دامپروری خواستارم نسبت به قلاده کردن سگ‌هایشان اقدام کنند تا به داخل شهر ورود پیدا نکنند.

شکرزاده عنوان کرد: شهرداری گلپایگان نسبت به تملک زمین برای ایجاد پناهگاه نگهداری سگ‌های بی‌صاحب اقدام کرده است.

در ادامه حسین یار محمدیان فرماندار گلپایگان اظهار کرد: از پنجم اردیبهشت ۱۴۰۰ طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب در سطح شهرستان از سوی سه شهرداری گلپایگان، گوگد و گلشهر و دهیاری‌های شهرستان با محوریت شرکت بازیافت اجرا می‌شود.

وی افزود: به فرمانداری شهرستان‌های همجوار اعلام کردیم که از رهاسازی سگ‌های بی‌صاحب در شهرستان گلپایگان خودداری کنند، شهروندان نیز در صورت مشاهده سگ‌های بی‌صاحب می‌توانند مراتب را برای پیگیری به نیروی انتظامی اطلاع دهند تا پیگرد قضائی شود.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب با نصب بنر و از طریق فضای مجازی در سطح شهرستان اطلاع رسانی شود، گفت: شهروندان در صورت مشاهده سگ‌های بی‌صاحب مراتب را برای پیگیری به شماره ۱۳۷ اطلاع دهند.

یار محمدیان تأکید کرد: شبکه دامپزشکی و جهاد کشاورزی گلپایگان به دامداران اطلاع دهند تا نسبت به قلاده کردن سگ‌هایشان اقدام کنند.

وی گفت: شهرستان گلپایگان پناهگاه نگهداری سگ ندارد، سگ‌های بی‌صاحب به صورت زنده گیری جمع‌آوری می‌شوند تا به پناهگاه مورد نظر در خارج از شهرستان منتقل شوند تا فرایند عقیم سازی بر روی آن‌ها صورت گیرد.

کد خبر 488292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.