۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
اغراض آمریکا در مذاکرات برجام

یک منبع خبری در وین گفت: دستورالعمل آمریکا صرفاً تعلیق تحریم‌ها و نه لغو کامل آنها است. در صورت رفع برخی تحریم‌ها، آمریکا قصد دارد آنها را در بازه‌های ۱۲۰ روزه و ۱۸۰ روزه تمدید کند.

به گزارش ایمنا، یک منبع خبری در وین در خصوص دستورالعمل آمریکا درباره نحوه رفع تحریم‌ها گزارش داده است: آمریکا قصد لغو یک جای تحریم‌ها را ندارد و قصد دارد در مدت زمانی طولانی و طی مراحل متعدد اقدام به رفع موقت برخی تحریم‌ها کند.

این منبع خبری اضافه کرده است: آمریکا صرفاً با یک بازه زمانی کوتاه مدت یک هفته‌ای برای راستی آزمایی موافقت کرده است که در آن به صورت نمادین چند تراکنش انجام شود. آمریکا تاکنون راستی آزمایی معقول و لازم را که برای معاملات نفتی، زمانی برابر حداقل ۳ تا ۶ ماه است، نپذیرفته است.

این منبع خبری تصریح کرده است: قصد آمریکا از عدم لغو کامل تحریم‌ها و اکتفا به رفع موقت برخی از تحریم‌ها، صرفاً بازگشت به برجام است تا بتواند از امکان مکانیسم ماشه علیه ایران استفاده کند.

به گفته این منبع خبری در وین، در صورت پذیرش مکانیسم رفع مرحله‌ای تحریم‌ها و یا تمدید بی اثر شدن آنها در بازه‌های زمانی ۱۲۰ روزه و ۱۸۰ روزه، علاوه بر شرطی شدن اقتصاد ایران، آمریکا خواهد توانست با گروگان گرفتن تمدید رفع تحریم، خواسته‌های دیگر خود موسوم به برجام ۲ و ۳ را نیز به ایران تحمیل کند.

منبع: پرس تی‌وی

کد خبر 488278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.