حمایت از سالمندان در برابر کلاهبرداری‌ در ایتالیا

مقامات رسمی کلانشهر بولونیا، در شمال ایتالیا، قصد دارند از طریق ایجاد کمپینی سراسری، به افراد پیر در مقابل کلاهبرداران کمک کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به زودی جنبشی فراگیر به نام "نمی‌توانی مرا گول بزنی" در بولونیا آغاز خواهد شد که در آن به افراد پیر، مقابله با تبهکاران و کلاهبرداران آموزش داده می‌شود. تا پیش از آغاز این جنبش، هر روزه خبرهایی از اقدامات ناجوانمردانه کلاهبرداران برای فریب دادن شهروندان پیر به گوش می‌رسید که وحشت عمومی را برای بسیاری از افراد بالای ۶۰ سال در پی داشت. در همین راستا، برنامه‌ریزان شهر تصمیم گرفتند کمپین‌هایی در نقاط مختلف بولونیا برگزار کنند و در آنجا به مردم نحوه حفظ خود در مقابل سو استفاده‌های تبهکاران را آموزش دهند.

جالب است بدانید که پس از عملی شدن این پروژه، کسانی که تا کنون در معرض آسیب افراد مجرم شهر قرار گرفته‌اند، از کمک‌های مالی دولت برای جبران بخشی از اموال از دست رفته خود برخوردار خواهند شد. علاوه بر این، روانشناسانی در مراکز جدید به کار گماشته خواهند شد تا افراد پیر را به طور رایگان از مشاوره‌های خود در خصوص جلوگیری از لطمه‌های افراد سودجو بهره‌مند سازند.

گزارشات حاکی است که کلاهبرداران اهل بولونیا به فریب دادن افراد پیر بیش از سایر سنین گرایش دارند و تا کنون سالمندان بسیاری را در دام فریب‌های خود انداخته‌اند. شیوع بیماری کووید -۱۹ این شرایط را بحرانی‌تر کرده چرا که بسیاری از سودجویان به بهانه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به منازل مردم پیر وارد می‌شوند و به فریب آن‌ها می‌پردازند. به همین دلیل، مقامات ارشد شهر تصمیم گرفته‌اند کمپین‌هایی برای آگاه‌سازی سالمندان برگزار کنند و نحوه شناسایی و برخورد با تبهکاران را به آن‌ها آموزش دهند.

برنامه‌های این پروژه جدید در تلویزیون، روزنامه‌ها، ایستگاه‌های رادیویی، رسانه‌های اجتماعی و حتی کلاس‌های حضوری به مردم آموزش داده می‌شود به این امید که نرخ کلاهبرداری از سالمندان در شهر به حداقل برسد.

حمایت از سالمندان در برابر کلاهبرداری‌ در ایتالیا

کد خبر 488225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.