چهره‌هایی مانند شهید حجازی آفریننده و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی هستند

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: شهیدانی مانند سردار حاج قاسم سلیمانی، سردار حجازی، حاج حسین خرازی‌، عبدالله میثمی و حاج احمد کاظمی خالق و آفریننده و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی با مرکزیت انقلاب اسلامی و افکار و اندیشه‌های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در قرن حاضر هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم‌صفوی صبح امروز -سه شنبه ۳۱ فروردین ماه- در مراسم تشییع پیکر شهید سرتیپ پاسدار سیدمحمد حجازی اظهار کرد: شهید حجازی برای ایران و اصفهان و جهان اسلام و همچنین جبهه مقاومت یک افتخار بود.

وی افزود: شهید حجازی از تفکری استراتژیک‌، دفاعی و امنیتی برخوردار بود که از آن برای دفاع از امنیت و منافع ملی و منطقه‌ای انقلاب اسلامی و ملت ایران استفاده می‌کرد.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: شهید حجازی در دوران دفاع مقدس و پس از آن در جبهه مقاومت بسیار درخشید و در قله رفیع ایمان، عقلانیت و شجاعت ایستاده بود؛ اخلاص و تواضع این شهید در مقابل عموم مردم و بسیجیان زبانزد بود.

به گفته رحیم صفوی، ملت‌های بزرگ و متمدن در جهان، عناصر هویت‌بخشی را در اختیار دارند که شناسنامه و ترسیم کننده افق‌های تمدن سازان آینده آن ملت هستند.

وی اضافه کرد: ۲۳ هزار شهید استان اصفهان، شهدای ایران و شهدای مدافع حرم نماد و نمایشگر هویت انقلاب اسلامی و ملت‌های بزرگ مسلمان در منطقه ملت‌های تمدن‌ساز هستند.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: شهیدانی مانند سردار حاج قاسم سلیمانی، سردار حجازی، حاج حسین خرازی‌، عبدالله میثمی و حاج احمد کاظمی خالق و آفریننده و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی با مرکزیت انقلاب اسلامی و افکار و اندیشه‌های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در قرن حاضر هستند.

رحیم صفوی تاکید کرد: نیروی قدس سپاه‌، شهدای مدافع حرم و شهیدانی همچون سردار حجازی، بسترهای دفاع و امنیت از کشور عزیز و منافع منطقه‌ای و ملی را در مقابل تهدیدات رژیم صهیونیستی آمریکایی‌ها و عوامل دست‌پرورده آنها همچون داعش شکل دادند.‌

وی در مورد خدمات سردار حجازی گفت: ایشان برای خدمت به مردم با سازماندهی بسیج ۲۰ میلیونی، راه‌اندازی بسیج سازندگی، کمک به شکل‌گیری قرارگاه محرومیت‌زدایی در سپاه پاسداران، پیامی الهام بخش و ماندگار برای جوانان بسیجی و پاسدار به ودیعت گذاشت که می‌تواند الگویی برای کمک به دولت‌ها برای رفع محرومیت‌ها در سراسر کشور باشد.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: درسی که ایشان به جبهه مقاومت آموختند این است که در برابر استکبار جهانی باید متکی بر قدرت ملت‌های خودمان باشیم و ثمره خون شهیدان مظلوم افغانستان و عراق بعد از ۲۰ سال، سبب اخراج آمریکایی‌ها از غرب آسیا خواهد شد.

رحیم صفوی خاطرنشان کرد: به فضل الهی از وضعیت نامطلوب فعلی عبور خواهیم کرد و سال‌های رونق اقتصادی، گشایش در زندگی مردم برای رسیدن به وضعیت مطلوب و قابل قبول برای آن‌ها و ساختن ایرانی مستقل‌، آباد و آزاد و الگو برای تمامی ملت‌های اسلامی، به حول و قوه الهی و با حضور ملت در صحنه فرا خواهد رسید.

کد خبر 488127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.