۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
نخستین کوهنورد نصف جهان بر بام جهان

امین دهقان ویدیویی اختصاصی برای ایمنا فرستاده که در این ویدیو توضیحاتی راجع به شرایط خود در ارتفاع ۴۹۳۰ متر می دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امین دهقان متولد سال ۱۳۵۸ است؛ او ازدواج کرده و دو فرزند دارد. وی مدرک کارشناسی مهندسی عمران گرفته و از سال ۷۱ عکاسی و کوهنوردی را شروع کرده است و در حال حاضر عضو اصلی و رسمی انجمن عکاسان ایران و عضو رسمی فدراسیون جهانی هنرهای عکاسی فیاپ است که از فدراسیون جهانی عکس لقب هنرمند ممتازEFIAP دریافت کرده و داور جشنواره بین‌المللی عکس خیام و عکس ادیان توحیدی بوده است.

دهقان مربی رسمی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران است و در گذشته مدیر کمیته قهرمانان هیئت استان اصفهان و دبیر هیئت کوهنوردی استان اصفهان بوده است.

این کوهنورد مؤسس باشگاه کوهنوردی اورست اصفهان است که به قله‌های البروس (روسیه)، کلیمانجارو (تانزانیا)، کالاپاتار (نپال)، قله آکونکاگوا (آرژانتین)، قله ماناسلو (هیمالیای نپال) و اکثر قلل ایران صعود کرده است.

دهقان ویدئویی اختصاصی برای ایمنا ارسال کرده، که در رابطه با فتح هیمالیا اظهار کرد: امروز به به لوبوچه ارتفاع ۴۹۳۰ متر رسیدم که فردا به بیس کمپ اورست در ارتفاع ۵۳۶۰ متر می‌رسم، پروسه صعود به بام دنیا قله اورست حدود یک الی دوماه طول می‌کشد و تنها ایرانی هستم که راکسپدیشن ۲۰۲۱ برای صعود به اورست تلاش می‌کنم.

وی افزود: از همه مردم می‌خواهم برای من دعا کنند تا سرباز خوبی برای اصفهان و ایران باشم. از حامیان مالی برند اکشن (تولید کننده آدامس و پودرهای نوشیدنی)، شرکت فولاد مبارکه، شهرداری اصفهان، فروشگاه کوهنوردی سیاه کمان و شرکت قایا تشکر می‌کنم.

کوهنورد اصفهانی با بیان اینکه در بیس کمپ اورست چند روز استراحت می‌کنم، تصریح کرد: بعد از استراحت پروسه هم هوایی آغاز می‌شود یعنی برای اینکه مغزم به اکسیژن کم هوا عادت کند باید چند بار بالا بروم و پایین بیایم تا هم هوایی صورت بگیرد. حدود یک ماه دیگر در همین زمان به قله اورست خواهم رسید.

کد خبر 488011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.