تدبیر فرانسه برای کاهش اثرات جزایر گرمایی در کشور

مردم فرانسه از این پس سفر های کمتر از دو ساعت و نیم به وسیله قطار را جایگزین پروازهای داخلی خواهند کرد؛ این قانون در راستای کاهش اثرات جزایر گرمایی ناشی از تردد هواپیماها اتخاذ خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت فرانسه در دهم آوریل ۲۰۲۱ لایحه جدیدی را به تصویب رساند که طی آن قرار شده سفر از طریق قطار جایگزین پروازهای کوتاه داخلی شود. در واقع، از این پس سفرهای کوتاه هوایی که قطارهای مسافربری بسیاری برای جایگزینی آن‌ها وجود داشته باشد، ممنوع می‌شود و مردم موظفند با وسایل حمل و نقل زمینی به تردد بپردازند. پیاده‌سازی این قانون کشور را در زمینه دستیابی به اهداف توسعه پایدار از طریق کاهش آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی به سمت جلو پیش خواهد برد.

تدبیر فرانسه برای کاهش اثرات جزایر گرمایی در کشور

تا کنون وزیر حمل و نقل کشور از ممنوعیت پرواز در سه خط هوایی خبر داده و اعلام کرده است که ممکن است در آینده، پروازهای داخلی در خطوط بیشتری مشمول این قانون شوند. البته در تصمیمات بعدی، سفرهای زمینی بیش از چهار ساعت نیز به صورت هوایی صورت خواهد گرفت، با این حال، احتمال اینکه انجام پرواز در مسیرهای بیشتری ممنوع شود، وجود دارد.

دولت فرانسه رسیدن به اهداف توسعه پایدار را تنها از طریق اعمال محدودیت بر پروازهای داخلی میسر ندانسته و ادعا کرده است به زودی مقررات جدیدی بر زندگی روزمره مردم نظیر کار، خانه‌سازی، کشاورزی و حتی تفریحات آنان اعمال خواهد شد. در واقع، هر عملی که در آن انتشار کربن در سطح غیرقابل قبولی اتفاق بیافتد، مورد توجه مقامات ارشد قرار خواهد گرفت و مقررات جدیدی برای آن اعمال خواهد شد. دولت فرانسه ادعا کرده که در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰، انتشار گازهای گلخانه‌ای را به میزان ۴۰ درصد کاهش دهد و اثرات جزایر گرمایی در کشور را نیز به حداقل برساند.

تدبیر فرانسه برای کاهش اثرات جزایر گرمایی در کشور

کد خبر 487970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.