کاهش محدودیت‌های کرونایی در اسلوونی

دولت اسلوونی تصمیم گرفته است قرنطینه‌های کرونایی در کشور را به حداقل برساند و در این راستا، گردهم‌آیی‌های عمومی را حق اساسی مردم دانسته و قرار است محدودیت در این زمینه را از میان بردارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از امروز گرد هم آمدن مردم در فضاهای داخلی و خارجی تا تعداد ۱۰۰ نفر مجاز خواهد بود و شهروندان اسلوونی می‌توانند به برگزاری رویدادهای مختلف خود بپردازند. این تصمیم در پی اعتراضات متعدد مردم در راستای محدود شدن برگزاری مراسم عروسی، عزاداری و سایر رویدادها، طی دوران کرونا اتخاذ شد که مقامات رسمی کشور پس از انجام بررسی‌های مختلف، دور هم جمع شدن مردم را نیاز ضروری آنان دانستند.

پیش از این، گرد هم آمدن تنها ۱۰ نفر، آن هم زمانی که کشور در وضعیت نارنجی انتشار ویروس کرونا قرار داشت مجاز بود. اما دولت متعهد شده بود پس از زرد شدن شرایط، محدودیت‌های اعمال شده بر برگزاری رویدادها را به پایان برساند و به مردم اجازه بدهد برای برگزاری مراسم خود، گرد هم آیند. به همین دلیل از امروز شهروندان اسلوونی می‌توانند با رعایت اصولی نظیر استفاده از ماسک و رعایت فاصله یک متر و پنجاه سانتیمتری در فضاهای خارجی به شرکت در رویدادهای مختلف بپردازند که این فاصله در فضاهای داخلی باید دو متر باشد.

کاهش محدودیت‌های کرونایی در اسلوونی

وزیر بهداشت اسلوونی با اشاره به اینکه پیش از این نیز قانون مجاز بودن گردهمایی‌های ۱۰۰ نفره در کشورهای فرانسه و آلمان اعمال شده بود، خاطر نشان کرد که این قوانین زمانی در کشورهای فوق اعمال شد که وضعیت انتشار کرونا در آن‌ها بسیار بهتر از میزان شیوع بیماری در اسلوونی بود به همین دلیل مقامات اسلوونی نمی‌توانند بدون اعمال شرایط جدید به مردم اجازه بدهند بدون هیچ محدودیتی به انجام فعالیت‌های خود در کنار سایر مردم بپردازند. البته برداشته شدن محدودیت‌ها در کشور به طور موقتی است و تصمیمات بعدی، متناسب با میزان شیوع بیماری کووید -۱۹ اتخاذ خواهد شد.
 

کد خبر 487967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.