تهاتر بدهی ۶۲ میلیارد ریالی شهرداری زرین‌شهر با تأمین اجتماعی

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر از تهاتر بدهی شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی این شهرداری با تأمین اجتماعی خبر داد.

علیرضا سودایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بودجه شهرداری همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده چرا که بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که در بودجه سالانه انجام می‌گیرد در طول یک سال راهبرد شهرداری را در مباحث جاری و عمرانی دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: کاهش هزینه‌های جاری شهرداری به عنوان فرایندی امیدبخش در صرفه‌جویی هزینه‌ها سبب شد نتایجی چون پرداخت دیون، پرداخت به موقع حقوق پرسنل و تقویت خدمات رفاهی و اداری به دست آید.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر با اشاره به تهاتر شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی شهرداری زرین شهر با تأمین اجتماعی، اضافه کرد: در راستای افزایش بهره‌وری کارکنان شهرداری موضوع حفظ سلامت آنان اهمیت ویژه‌ای داشته است و در این راستا بحث بدهی به بیمه تأمین اجتماعی که همواره یکی از دغدغه‌ها در دوره گذشته بود امروز رفع شده و بدهی نداریم.

وی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا دغدغه‌های حوزه درمانی کارکنان را به حداقل برسانیم و باید گفت امروز در حوزه پوشش بیمه تکمیلی رکورددار هستیم و هزینه‌ها به صورت کامل تا پایان سال ۱۳۹۹ به پرسنل پرداخت شده است.

سودایی با اشاره به مدیریت موفق درآمد و هزینه‌ها در این شهرداری، خاطرنشان کرد: در حوزه پرسنلی بیشترین احکام در سال ۱۳۹۹ صادر شد، بیشترین تعامل را با صندوق وام کارگری داشته‌ایم، از طرفی شهرداری زرین شهر در ابتدای دوره پنجم با بیش از ۸۰۰ میلیون تومان بدهی به تعاونی مصرف پرسنل شهرداری این شهر مواجه بود و با تلاش‌های شده امروز نه تنها هیچ‌گونه بدهی وجود ندارد کالاهای مورد نیاز در این مجموعه کاملاً به‌روز است.

وی یادآور شد: بیشترین آمار بازنشستگی نیروهای شهرداری زرین شهر در این دوره و در دو سال گذشته بود و حدود ۵۰ نفر از پرسنل از بدنه این شهرداری جدا شدند.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر افزود: در دوره‌های گذشته بازنشستگان شهرداری از مدیریت شهری طلبکار بودند و شهرداری توان پرداخت سنوات آنان را نداشت، اما امروز تا شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ با کل بازنشستگان شهرداری تسویه حساب شده است.

وی تصریح کرد: امروز شهرداری زرین شهر نه تنها بدهی به سازمان امور مالیاتی ندارد بلکه پیگیر وصول برخی مطالبات شهرداری هستیم و این مسئله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سودایی یادآور شد: سال ۱۳۹۶ با حقوق معوقه پرسنل مواجه بودیم که برای تسویه آن و عبور از این چالش وام یک میلیارد تومانی برای دریافت شد.

وی متذکر شد: با همراهی اعضای شورای اسلامی زرین شهر مصوبه تمدید بازپرداخت این وام اخذ می‌شد و خوشبختانه موفق شدیم وام دریافتی را از محل مطالبات شهرداری از علوم پزشکی تهاتر و تسویه کنیم و تنها وامی که امروز شهرداری دارد وام‌هایی است که از سازمان شهرداری‌ها برای اجرای پروژه‌های عمرانی به شهرداری‌ها پرداخت شده که قرض‌الحسنه بوده و همه شهرداری‌های شهرهای ایران از آن استفاده می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر ادامه داد: بدهی‌ها در حوزه هزینه‌های جاری امروز در جایگاه قابل قبولی قرار دارد و حجم قابل توجهی از بدهی‌های شهرداری پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: بر اساس قانون شهرداری‌ها درآمد کسب شده از فروش اراضی تنها صرف اجرای پروژه‌های عمرانی می‌شود و به هیچ عنوان در حوزه جاری قابلیت هزینه ندارد و به عنوان کار سرمایه‌ای شناخته می‌شود.

کد خبر 487964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.