تحویل ۳۹ هزار دوز واکسن آسترازنکا به اصفهان

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۳۹ هزار دوز واکسن آسترازنکا به اصفهان تحویل داده شده و کارآزمایی فاز سه واکسن سوبرانا در اصفهان در حال شروع است و قرار است سه هزار و ۵۰۰ داوطلب اصفهانی این واکسن را بزنند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اختصاص محموله جدید واکسن کرونا به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: ۳۹ هزار دوز واکسن آسترازنکا به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل داده شده است و در حال برنامه‌ریزی برای تقسیم واکسن بین گروه‌های هدف هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون واکسن‌های آسترازنکا، اسپوتنیک، سینوفارم و بهارات وارد اصفهان شده است، این برندها طی دو ماه به دست ما رسیده و خصوصیات و سازندگان آن تفاوت دارد، باید بدانیم انتخاب‌های زیادی وجود ندارد و باید طبق آنچه در دسترس است واکسیناسیون را انجام دهیم.

۵۰ درصد از کادر درمان واکسینه شدند

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به واکسیناسیون ۵۰ درصد کادر درمان بیمارستان‌های استان اصفهان، خاطرنشان کرد: محموله دریافتی واکسن هنوز کفاف پوشش جامعه هدف بهداشت و درمان استان اصفهان را نمی‌دهد و پلی‌کلینیک‌های تخصصی، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و فیزیوتراپی‌ها هنوز هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند و با این محموله تنها ۵۰ درصد دیگر کادر درمان بیمارستان‌ها واکسینه می‌شوند.

وی با اشاره به این که بخشی از پزشکان در مطب‌ها نیز در حال واکسینه شدن هستند، تصریح کرد: پیش از این بخشی از جانبازان و افراد در خانه سالمندان واکسن دریافت کردند و بر اساس واکسن تحویلی و دستوراتی که همراه آن صادر می‌شود واکسیناسیون را ادامه می‌دهیم، اما تا رسیدن به یک میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن هنوز فاصله بسیار زیادی داریم.

واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیت هدف برای مهار کرونا لازم است

فدایی با توضیح این که جامعه هدف واکسیناسیون در استان اصفهان به غیر از کاشان و آران و بیدگل، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تعریف شده، اضافه کرد: ۷۰ درصد این جمعیت باید واکسینه شوند تا زنجیره انتقال کرونا مهار شود.

فدایی با بیان این که کارآزمایی فاز سه واکسن سوبرانا در اصفهان شروع شده است، افزود: قرار است سه هزار و ۵۰۰ داوطلب این واکسن را بزنند و نتایج را ثبت کنیم تا اگر نتایج مطلوب بود در حجم زیاد تولید و به مردم تزریق شود و مقدمات کارآزمایی فاز سه واکسن سوبرانا مشترک کوبا و انستیتو پاستور فراهم شده، اما هنوز شروع نشده است، در کارآزمایی این واکسن علاوه بر اصفهان هفت استان دیگر نیز مشارکت دارند، اما هنوز فراخوان داوطلبان صادر نشده است.

کد خبر 487931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.