در هیچ واحد صنفی اضافه قیمت نداریم

رئیس اتحادیه آش، حلیم، کباب و بریانی اصفهان با اشاره به آسیب‌های اقتصادی شیوع ویروس کرونا به این صنف، گفت: قیمت‌های مصوب پیش از ماه رمضان به واحدهای صنفی اعلام شد و آن دسته از واحدهای صنفی که درخواست فروش به قیمت بیش از قیمت مصوب داشتند نیز با درخواستشان موافقت نشد.

علی میزبانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قیمت مصوب آش بین ۱۸ تا ۲۳ هزار تومان و قیمت حلیم بادمجان از ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان اعلام شده است، هیچ واحد صنفی اجازه تخلف از این قیمت‌ها را نداشته و مردم می‌توانند تخلفات را به اتحادیه گزارش دهند تا با آن برخورد شود.

وی افزود: در سطح شهر اصفهان فقط یک واحد صنفی واقع در خیابان فروغی آش را به قیمت هر کیلو ۲۵ هزار تومان و یک واحد صنفی در خیابان احمد آباد حلیم بادمجان را هر کیلو ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رساند و در هیچ واحد صنفی دیگری اضافه قیمت از مبالغ مصوب اعلام شده نداریم.

رئیس اتحادیه آش، حلیم، کباب و بریانی اصفهان گفت: قیمت‌های مصوب پیش از ماه رمضان به واحدهای صنفی اعلام شد و آن دسته از واحدهای صنفی که درخواست فروش به قیمت بیش از قیمت مصوب داشتند نیز با درخواستشان موافقت نشد.

میزبانی افزود: به تمام واحدهای صنفی که در مغازه‌هایشان ازدحام می‌شود اعلام شده که حتماً پارکبانی درب واحدها مستقر باشد و به مشتریانی که ماسک ندارند ماسک بدهند و مواد ضد عفونی کننده نیز درب مغازه‌ها وجود داشته و فاصله یک متر و نیم بین هر دو مشتری نیز حتماً باید رعایت شود.

وی تصریح کرد: بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این واحدهای صنفی نظارت کامل می‌شود و تا کنون نیز معدود واحدهایی متخلفی که شناسایی شده‌اند به مدت ۲۴ ساعت توسط اداره اماکن پلمب شده است. اکنون واحدهای صنفی فروشنده آش و حلیم از ساعت ۲ بعد از ظهر تا ۹ و ۳۰ دقیقه شب اجازه فعالیت دارند.

رئیس اتحادیه آش، حلیم، کباب و بریانی اصفهان گفت: واحدهای صنفی فروشنده آش، حلیم، کباب، بریان و جگر، ضرر و زیان شدیدی از محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا دیده‌اند، اکنون واحدهای کبابی، کله پزی، بریانی و جگر فقط از ساعت ۸ شب تا ۹ و ۳۰ دقیقه شب اجازه فعالیت دارند که در این مدت کوتاه حتی فرصت طبخ نیز نخواهند داشت و این واحدها عملاً تعطیل شده‌اند.

میزبانی افزود: بسیاری از دارندگان واحدهای صنفی توانایی پرداخت اجاره مغازه‌هایشان را نداشته و اکنون با شروع ماه رمضان این مشکلات بیشتر نیز شده است. بسیاری از افراد نیز درخواست انصراف از فعالیت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشند که فقط از واحدهایی که پروانه کسب دارند خریداری کنند، زیرا خرید از کسانی که پروانه کسب ندارند موجب ضایع شدن حقوق سایر کسبه خواهد شد.

رئیس اتحادیه آش، حلیم، کباب و بریانی اصفهان همچنین گفت: واحدهای عضو این اتحادیه در تأمین مواد اولیه مانند گوشت، حبوبات و روغن مشکلی ندارند و در بازار از این نظر کمبودی وجود ندارد، ولی مشکل عمده نوسان و افزایش قیمت‌هاست که در مورد برخی از این اقلام قیمت‌ها رشد ۳ تا ۴ برابری داشته‌اند که باعث افزایش قیمت تمام شده انواع آش و حلیم شده است.

به گزارش ایمنا حداکثر قیمت هر کیلو حلیم بادمجان در سال قبل ۱۹ هزار تومان و آش شله قلمکار ۱۴ هزار تومان تعیین شده بود.

کد خبر 487930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    قیمت اضافه ندارید ولی سود خوب داریداتحادیه که قیمت مشخص میکند خود اعضاء اتحادیه خودتولید دارند وسهم میبرند یک حلب روغن ۵کیلویی حتی اگر به قیمت ازادخرید کند حداقل ۵۰کیلو زولبیا بامیه درست میکند نصف نصف سود است
  • حسن IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    جمع کنید خودتونو کی به حرف شما گوش میده شما هرقیمت مصوب میدبد فردا ۳برابر میشه