اجرای ششمین دوره ممیزی املاک در شهرکرد

سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد گفت: ششمین دوره طرح ممیزی املاک با برنامه‌ریزی اصولی و فنی در شهرکرد اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، مرجان دادایی در جلسه طرح ممیزی اظهار کرد: اجرای طرح ممیزی نیازمند برنامه‌ریزی‌های فنی و اصولی است که در این راستا مهم‌ترین ابزار مورد نیاز در اختیار داشتن اطلاعات جامع شهری و دسترسی به آمار به روز است.

وی افزود: به‌روزرسانی اطلاعات املاک شهرکرد سبب کامل شدن اطلاعات مشاغل، شناسایی اراضی بایر و متروکه، اطلاعات سرانه‌های خدماتی محلات و نواحی و اصلاح جانمایی املاک شهر و همچنین واحدهای غیر مسکونی دارای تخلف می‌شود.

سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه طبق قانون، شهرداری‌ها موظفند هر پنج سال یک بار، این تقویم را به‌روز کنند، اضافه کرد: آخرین ممیزی در شهرکرد ۱۳ سال گذشته برگزار شد و امسال در تلاش هستیم ششمین دوره ممیزی را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های شناسایی املاک و کاربری موجود در سطح شهر برای ایجاد بانک اطلاعاتی منظم و منسجم اجرای طرح ممیزی املاک است، ادامه داد: همکاری شهروندان در این زمینه سبب نگهداری سوابق املاک، ایجاد بستر مناسب در راستای تسریع در امورات شهری، دستیابی آسان به اطلاعات عوارض نوسازی، گزارش‌گیری سریع و دقیق از مشخصات املاک با کاربرهای مختلف، تهیه نمودارهای آماری و ایجاد درآمد پایدار می‌شود.

«حمیدرضا ربیعی»، مدیر طرح و توسعه شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه گفت: این طرح تنها با همدلی و همکاری مجموعه شهرداری و شورا امکان‌پذیر است و نیاز است در کنار یکدیگر برای دستیابی به یک اطلاعات جامع و اجرای موفق‌آمیز طرح تلاش کنیم.

وی افزود: در برآورد اولیه پیش‌بینی می‌شود ۱۸ هزار صنف و بیش از ۴۰ هزار ساختمان و زمین بازدید شود.

مدیر طرح و توسعه شهرداری شهرکرد از شهروندان درخواست کرد: با مأموران طرح ممیزی شهرداری که با ارائه کارت شناسایی معتبر به منازل و مغازه‌های سطح شهر مراجعه می‌کنند همکاری لازم را داشته باشند.

«فرهاد رئیسی» رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های امسال شهرداری اجرای طرح ممیزی می‌باشد چراکه چندین سال است این طرح مغفول مانده که امیدواریم با تعامل خوب بین مجموعه شورا و شهرداری این طرح به خوبی اجرایی شود.

وی با اشاره به اهداف این پروژه افزود: یکی از اهداف این پروژه درآمدزایی است که در بودجه سال جاری حدود ۸۰ میلیارد تومان برای این طرح پیش‌بینی شده است.

رئیسی ادامه داد: عدالت محوری و نظارت دقیق بر املاک شهر از مهم‌ترین اهداف این طرح است بنابراین باید نیروهای متخصص و آموزش دیده در این طرح به کار گرفته شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 487913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.