شریف: مبحث حمایت اصلاح‌طلبان از کاندیدای ائتلافی منتفی است

 دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران گفت: جریان اصلاح‌طلب تنها از کاندیداهای همفکر این جبهه حمایت خواهد کرد.

احمد شریف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون سازوکار جبهه اصلاحات ایران برای انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: بیش از یک سال است که جریان اصلاح طلب به مبحث انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ورود کرده، اما به دلیل گستردگی نیروهای سیاسی این جریان، جمع بندی نتایج نظرات گروه‌های مختلف، زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر سازوکار اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کاملاً شفاف بوده و شاخصه‌های نهایی کاندیداهای این جریان تا هفته آینده به صورت کامل مشخص خواهد شد.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران ادامه داد: جزئیات سازوکار شفاف و دموکراتیک چند مرحله‌ای، در آخرین جلسه جبهه اصلاحات ایران به تصویب رسیده و پس از آن، تا زمانی که مجمع عمومی تعیین کند هر فرد با پیشنهاد حداقل ۱۵ نفر از اعضای مجمع می‌تواند به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری به جبهه پیشنهاد و معرفی شود.

شریف تصریح کرد: پس از آن، مجمع عمومی در خصوص پذیرش اولیه این افراد رأی‌گیری می‌کند و یک لیست از نامزدهایی که حداقل رأی یک‌دوم اعضای مجمع را کسب کنند، برای ارزیابی آن در مرحله اول در مجمع عمومی جبهه تعیین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نامزدهایی که حداقل رأی یک‌دوم اعضای جبهه را کسب کرده‌اند به مجمع دعوت می‌شوند تا در صورت تمایل به پرسش‌ها و دفاع از اهداف راهبردی خود پاسخ دهند؛ نهایتاً بعد از جلسه بررسی نامزدها، تنها نامزد یا نامزدهایی که حداقل دو سوم آرای اعضای مجمع را کسب کردند از طرف جبهه تشویق به ثبت نام می‌شوند و سخنگوی جبهه فقط همین نامزدها را به عنوان نامزدهای مورد حمایت جبهه اعلام عمومی کند.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران تاکید کرد: علی‌رغم این که برخی افراد شاخص جریان اصلاح طلب برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده‌اند، اما هنوز جبهه اصلاحات ایران به مبحث مصادیق ورود نکرده است.

شریف خاطرنشان می‌کند: با توجه به تجربه‌ای که اصلاح طلبان در انتخابات سال‌های ۹۲ و ۹۶ با از حمایت کاندیداهای ائتلافی به دست آورده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که کاندیدای ائتلافی نمی‌تواند اهداف و انتظارات این جریان را برآورده کند بر همین اساس در اولین بند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران تاکید شده که جریان اصلاح طلب تنها از کاندیداهای همفکر این جبهه حمایت خواهد کرد بنابراین مبحث حمایت از کاندیدای ائتلافی به صورت کلی منتفی است.

کد خبر 487903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.