افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در یاسوج غیرقانونی است

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در این شهر را خودسرانه و غیرقانونی دانست.

به گزارش ایمنا، ضرغام خلقی پور با بیان اینکه اخذ هرگونه کرایه اضافی از مسافران ممنوع است، اظهار کرد: در صورت رعایت نکردن قانون و افزایش کرایه توسط هر تاکسی با متخلف به شدت برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش نرخ کرایه باید روند قانونی را طی کند و ما در این رابطه درخواست افزایش را برای شورای شهر یاسوج قبل از نوروز ارسال کردیم و امسال بدون اینکه به ما اعلام شود برخی از رانندگان اقدام به افزایش کرایه‌ها کردند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج با اشاره به نرخ تورم و افزایش هزینه‌ها افزود: به مسیرهای شهر یاسوج اتوبوس اضافه شده و با برنامه ریزی منظم هیچ اتوبوسی زمان زیادی در ایستگاه نمی‌ماند.

وی اضافه کرد: این اتوبوس‌ها به صورت گردشی است، اما متأسفانه مردم حتی با وجود رایگان شدن حمل و نقل در هفته اول از اتوبوس‌ها استقبال نکردند و این موضوع در افزایش خودسرانه کرایه تاکسی با توجه به استقبال مردم تأثیر داشته است.

خلقی پور گفت: شورای شهر یاسوج در خصوص مصوب نکردن نرخ نامه کاهلی کرده، دلیلش را نمی‌دانیم و به طور حتم باید رانندگان به قوانین تمکین کنند.

وی افزود: افزایش نرخ در کشور وجود داشته و رانندگان یاسوج هم دارای حق و حقوقی می‌باشند و نیاز است شورای شهر در این رابطه توجه داشته باشد و پیشنهاد اعلان شده را بررسی کند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج با بیان اینکه سازمان زیان ده بوده و انتظار داریم مردم از اتوبوس‌های شهری استفاده کنند، گفت: برخی از شهروندان از سوار شدن تعداد زیاد مسافران در تاکسی معترض هستند، اما در برخی مواقع خود مسافران با پرداخت نکردن کرایه نفر چهارم از سوار شدن و تعداد بالای افراد استقبال می‌کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج تاکید کرد: کرایه نفر چهارم در تاکسی‌ها دیده نشده و هزینه را باید مسافران پرداخت کنند.

وی با اشاره به شماره تلفن تخلفات رانندگان تاکسی گفت: شهروندان با تماس با شماره ۳۳۳۴۷۲۹۸ می‌توانند رانندگان متخلف را معرفی کنند تا برابر قانون با آنان برخورد شود.

منبع: برنا

کد خبر 487878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.