رونمایی از ۳ پروژه بزرگ هوشمندسازی حمل و نقل عمومی

پروژه سامانه جامع حساب شهروندی، پرداخت الکترونیک و سامانه جامع مدیریت هوشمند ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به عنوان سه پروژه بزرگ هوشمند در حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی امروز _یکشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰_ با حضور مدیران شهری به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سامانه جامع مدیریت هوشمند ناوگان اتوبوسرانی اصفهان با پوشش سخت افزاری یک هزار و ۳۰۰ اتوبوس شهری و ۳۰۰ گیت ایستگاه‌های خطوط تندرو و طیف وسیعی از سامانه‌های سخت افزاری و نرم افزاری مرکزی، ابزار کامل و یکپارچه در اختیار مدیریت شهری قرار می‌دهد تا اطلاعات غنی چند وجهی و لحظه‌ای در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد.

برنامه‌ریزی تخصیص ناوگان در خطوط بر اساس نیاز خط و سر فاصله زمانی تردد ناوگان و در نتیجه استاندارد شدن زمان سرفاصله اتوبوس‌ها در همه خطوط از دیگر خدمات سامانه‌های جدید هوشمند اتوبوسرانی است. با اجرای این طرح، اصفهان اولین شهر ایران است که به امکان بلیت تک سفره QR code در شبکه اتوبوسرانی شهری مجهز شده و با بهره برداری از سامانه‌های جدید، امکان شارژ کارت بلیط و حساب شهروندی به صورت آنلاین فراهم شده است.

برای اجرای این طرح، مدیریت شهری اصفهان با اعتماد به توان تولید داخلی موفق شد تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری همخوان با استانداردهای روز دنیا که توسط متخصصان داخلی طراحی و تولید شده را به کار گیرد و نگرانی پروژه‌های مشابه برای وابستگی به تأمین کنندگان خارجی را مرتفع سازد.

رونمایی از ۳ پروژه بزرگ هوشمندسازی حمل و نقل عمومی

هوشمندسازی اتوبوسرانی؛ اشراف مردم و نظارت مدیران را افزایش می‌دهد

«قدرت الله نوروزی» شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز گام‌های مهمی به سوی ایجاد شهر هوشمند در اصفهان برداشته شد، گفت: هوشمندسازی اتوبوسرانی نیاز به درک صحیحی از حوزه نرم افزاری داشت که خوشبختانه این مهم در این دوره مدیریت شهری محقق شد.

وی اظهار کرد: بسیار خرسندیم که به یکی دیگر از قول‌های داده شده به مردم عمل کردیم چرا که امروز گام‌های مهمی به سوی ایجاد شهر هوشمند در اصفهان برداشته شد.

شهردار اصفهان تأکید کرد: نمی‌توان از شهر هوشمند سخن گفت اما (AVL) و AFC نداشته باشیم بنابراین از همه کسانی که کمک کردند این پروژه پر چالش به سرانجام برسد تشکر می‌کنم.

وی با قدردانی از مشارکت شرکت صنایع الکترواپتیک صا ایران و بانک سپه برای تحقق این پروژه تصریح کرد: بسیاری باور نمی‌کردند که هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی محقق شود، اما خوشبختانه در نتیجه تلاش‌ها و پیگیری‌ها امروز شاهد این حرکت بزرگ و اثربخش در شهر هستیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: امروز مردم اصفهان از امکاناتی بهره‌مند می‌شوند که نیازی به پرداخت پول نقد ندارند و با اشراف بیشتر بر نحوه فعالیت اتوبوس‌ها دیگر نیاز نیست سردرگم باشند و با بی‌اطلاعی وارد ایستگاه اتوبوس شوند؛ از سوی دیگر مدیران نیز به راحتی قادر به نظارت و انتظام‌بخشی امور هستند.

وی با بیان اینکه برقراری نظم و استقرار شیوه‌ای برای صرفه‌جویی در زمان از دیگر قابلیت‌های بهره برداری از سامانه‌های هوشمند اتوبوسرانی است، گفت: از این پس ایستگاه‌های اتوبوس بی‌جهت شلوغ نمی‌شوند، زیرا تمام امور نظم پیدا می‌کند.

نوروزی تأکید کرد: قرار بود در دوره سوم شورای اسلامی شهر این اقدام محقق شود، اما اجرای چنین طرحی نیاز به درک صحیح حوزه نرم افزاری داشت که خوشبختانه شاهد تحقق آن در زمان حاضر هستیم.

وی گفت: این اتفاق بزرگ و اثربخش در جهت تأمین آسایش و آرامش شهروندان انجام شده است که در این راستا از همکاری‌های معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، معاونت مالی و اقتصادی شهرداری، شورای اسلامی شهر و دبیر ستاد شهر هوشمند شهرداری و تمام کسانی که در این کار پر اثر و نجات‌بخش در حوزه حمل و نقل تلاش کردند، صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

رونمایی از ۳ پروژه بزرگ هوشمندسازی حمل و نقل عمومی

فناوری‌های نوین به زیست‌پذیری اصفهان کمک می‌کند

«علیرضا نصراصفهانی» رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم گفت: یکی از رسالت‌های مدیران برای تکریم مردم شهر این است که فناوری نوین را در اختیار آنها قرار دهند تا مردم با استفاده از یافته‌های جدید علمی زیست بهتری در شهر داشته باشند.

وی اظهار کرد: تحقق پروژه‌ای در راستای هوشمندسازی شهر با صرف ۹۰ میلیارد تومان هزینه آن هم در شرایط سخت اقتصادی کنونی اتفاق مهمی است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروز مأمور به تکریم شهروندان هستیم، افزود: یکی از رسالت‌های مدیران برای تکریم مردم شهر این است که فناوری‌های نوین را در اختیار آنها قرار دهند تا مردم با استفاده از یافته‌های جدید علمی زیست بهتری در شهر داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر دنبال تکریم مردم هستیم یکی از بهترین راه‌های آن در اختیار قرار دادن بهترین‌ها برای آنها است، تصریح کرد: پروژه‌های مربوط به هوشمندسازی اتوبوسرانی اصفهان از دوره سوم شورای شهر مطرح بود که با اهتمام شهرداری در این دوره مدیریت شهری محقق شد.

نصراصفهانی افزود: در آئین افتتاح پروژه‌ها شاید تنها چند دقیقه زمان صرف چیدن روبان شود، اما برای اجرای هرکدام از پروژه‌ها افراد زیادی تلاش و کوشش دارند و بی شک پروژه امروز در راستای هوشمندسازی شهر نیز از آن دسته پروژه‌ها است.

سیستم پرداخت الکترونیکی به صورت آنلاین فراهم شد

«مهدی بهروزی» دبیر ستاد شهر هوشمند شهرداری اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به اجرای طرح‌های هوشمندسازی اتوبوسرانی گفت: شهروندان تفاوتی بین کارت‌های جدید و قدیم اصفهان کارت احساس نخواهند کرد؛ در واقع در پروسه‌ای تمام کارت‌های قدیم با قابلیت‌های جدید قابل استفاده خواهد بود مگر اینکه کسی بخواهد کارت‌های جدید را خریداری کند.

وی اظهار کرد: یکی از آرزوهای مدیریت شهری اصفهان در ارتباط با مدیریت یکپارچه سیستم اتوبوسرانی و پرداخت الکترونیکی به صورت آنلاین با بهره برداری از سامانه‌های هوشمند محقق شد و حجم گسترده‌ای از فعالیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری به صورت توأم اتفاق افتاده است.

دبیر ستاد شهر هوشمند شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت‌های قابل اتکای پرداخت الکترونیکی در حوزه شهر هوشمند ایجاد شده است، تصریح کرد: اصفهان نخستین شهر در ایران و نخستین شهرداری در خاورمیانه است که موفق به اجرای سیستم پرداخت الکترونیکی با پروفایل شهروندی به صورت آنلاین برای استفاده شهروندان شده است، چرا که همواره تلاش کردیم بهترین شرح خدمات را به فراخوان بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه همکار شهرداری در این پروژه در حوزه بانکی «بانک سپه» بوده که با مشارکت شرکت الکترواپتیک صا ایران محقق شد، تأکید کرد: امروز پایان پروژه نیست، بلکه بخش بسیار بزرگ پروژه در حوزه پرداخت الکترونیکی مبنی بر مهاجرت از کارت‌های قدیمی به کارت‌های جدید باقی مانده است.

بهروزی تاکید کرد: انتظار می‌رود شهروندان در این مسیر به هیچیک از شایعات توجه نکنند، زیرا تفاوتی بین کارت‌های جدید و قدیم احساس نخواهند کرد؛ در واقع در پروسه‌ای تمام کارت‌های قدیم با قابلیت‌های جدید قابل استفاده خواهد بود مگر اینکه کسی بخواهد کارت‌های جدید را خریداری کند.

رونمایی از ۳ پروژه بزرگ هوشمندسازی حمل و نقل عمومی

هوشمندسازی اتوبوسرانی اصفهان با تکیه بر توانمندی جوانان شهر

«سیدجواد رضایی» مدیرعامل شرکت صنایع الکترواپتیک صا ایران نیز در این مراسم گفت: هوشمندسازی اتوبوسرانی اصفهان با تکیه بر توان جوانان این شهر انجام شده به طوری که اکثر قطعات سامانه‌های جدید، بومی است.

وی افزود: شرکت صاایران، الکترونیک محور و نرم افزار محور است که با بهره‌مندی از توانمندی جوانان شهر در حوزه خدمات شهروندی و… فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت صنایع الکترواپتیک صا ایران با ابراز خرسندی از اینکه پروژه‌های اتوبوسرانی علیرغم تمام حواشی نهادینه شد، افزود: سعی شده تمام اقدامات با تکیه بر توان فرزندان این مرز و بوم انجام شود به طوری که اکثر قطعات سامانه‌های جدید بومی است و تنها درصد کمی از آنکه امکان تولید در داخل نداشت، از خارج خریداری شده است.

وی ادامه داد: پشتیبانی از سامانه‌های جدید اتوبوسرانی با قدرت و کیفیت انجام خواهد شد و تا ۱۰ سال آینده این پروژه به‌روزترین پروژه جاری شهر اصفهان خواهد بود.

رضایی خاطرنشان کرد: سرویس‌دهی مستمر در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سیستم‌های جدید هوشمند اتوبوسرانی اصفهان توسط شرکت صنایع الکترو اپتیک صا ایران انجام خواهد شد و امیدواریم شهروندان به نحو احسن از امکانات فراهم شده بهره‌برداری کنند.

رونمایی از ۳ پروژه بزرگ هوشمندسازی حمل و نقل عمومی

نسل جدید اصفهان کارت تهیه شده است

«نیما امیرشکاری» عضو هیئت مدیره شرکت رایانه خدمات امید سپه (شرکت IT بانک سپه) نیز گفت: شهروندان با استفاده از کارت‌های بانکی خود می‌توانند از طریق دستگاه پوز یا کشلس (پیشخوان بانکی) که متعلق به بانک سپه است شارژ اصفهان کارت را با فرایندی ساده انجام دهند.

وی افزود: بانک سپه در پروژه توسعه هوشمند اتوبوسرانی چند نقش مختلف بر عهده داشت که یکی از آنها تأمین مالی خرید کارت‌های مخصوص طرح بود. تکنولوژی این کارت‌ها از خارج کشور تأمین می‌شود و این کارت‌ها، نسل جدید اصفهان کارت خواهد بود.

عضو هیئت مدیره شرکت رایانه خدمات امید سپه (شرکت آی تی بانک سپه) ادامه داد: با تأمین مالی یک و نیم میلیون عدد کارت را برای اصفهان تهیه کردیم که پیمانکار تهیه آنها شرکت صا ایران بوده است.

وی تصریح کرد: بخش دیگر خدمات بانک سپه در پروژه سامانه جدید اتوبوسرانی اصفهان، شارژ آنلاین با استفاده از دستگاه پوز یا پیشخوان بانکی است.

امیرشکاری تأکید کرد: شهروندان با استفاده از دستگاه‌های پوز در اقصی نقاط شهر اصفهان می‌توانند کارت خود را شارژ کنند؛ همچنین با استفاده از کارت‌های بانکی خود می‌توانند از طریق دستگاه پوز یا کشلس (پیشخوان بانکی) که متعلق به بانک سپه است شارژ اصفهان کارت را با فرایندی ساده انجام دهند و از آن در اتوبوس‌ها، مترو، باغ پرندگان و… استفاده کنند.

کد خبر 487757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.