لبخند به صورت مسی برگشت

تیم فوتبال بارسلونا با درخشش لیونل مسی توانست در یک بازی سراسر هجومی، سی و یکمین قهرمانی خود در کوپا دل ری را بدست آورد تا احتمال ماندن فوق ستاره آرژانتینی بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته شنبه- ۲۸ فروردین_ تیم فوتبال بارسلونا در فینال جام حذفی اسپانیا با کسب پیروزی پر گل مقابل بیلبائو قهرمان جام حذفی شد. کاتالان‌ها در حالی پا به میدان این مسابقه گذاشته بودند که در ال کلاسیکو با یک گل مغلوب رئال مادرید شده بودند اما قبل از آن در ۱۹ بازی لیگ شکست نخورده بودند اما ناکامی مقابل تیم‌های بزرگ اروپا این فکر را در ذهن بارسایی‌ها ایجاد کرده بود که کومان مربی خوبی نیست.

از زمانی که لاپورتا رئیس بارسا شده است او بارها در خصوص سرمربی هلندی با شک و تردید صحبت کرده حتی به رغم این که در ظاهر از او حمایت هم کرده است. رسانه‌ها هم همیشه مطالبی در خصوص مشخص نبودن آینده رونالد کومان روی نیمکت کاتالان‌ها منتشر می‌کنند. رئیس جدید چندین بار از مربیان آلمانی مثل ناگلزمن تعریف و تمجید کرده و در خصوص بازیکنان هم گفته کومان تصمیم نمی‌گیرد. روزنامه‌ها خبر دادند که پایان فصل، مرد هلندی اخراج می‌شود چون در برنامه‌های لاپورتا جایی ندارد. با همه این حواشی رئیس باید برای تمدید قرارداد لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی خودش هم به توافق برسد و برای این کار هم نصف بازیکنان را خواهد فروخت تا ستارگان جدیدی که به کاپیتان در راه بردن جام کمک کنند را به خدمت بگیرد.

در فینال جام حذفی حریف بارسلونا اتلتیک بیلبائویی بود که طی دو هفته اخیر دو فینال جام حذفی اسپانیا را برگزار کرد، اولین آن مقابل سوسیداد بود از فصل قبل که بخاطر کرونا لغو شده بود، البته تیم ایالت باسک در آن دیدار باخت و جام نگرفت. دیدار شب گذشته هم که در ورزشگاه کارتوخا برگزار شد و آبی اناری‌ها آنقدر فوق‌العاده ظاهر شدند که شاگردان مارسلینو محو شده بودند. پسران کومان فعل خواستن و بردن را صرف کردند. همه‌ آنها تلاششان چندین برابر بود تا با گرفتن جام، به چندین سال وضع بد سر و سامان بدهند. بازی با نتیجه چهار بر صفر تمام شد و بلوگرونا سی و یکمین قهرمانی خود در کوپا دل ری را به دست آوردند، این در حالی بود که بارسا و بیلبائو ۱۷ ژانویه امسال هم در فینال سوپرکاپ آن هم در همین ورزشگاه، مقابل هم صف آرایی کردند که باسکی‌ها با برتری سه بر دو، فاتح آن جام شده بودند.

مسی در پایان این دیدار عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست آورد همچنین او با ثبت ۹ گل در فینال کوپا دل ری و با عبور از تلمو زارا (۸ گل)، رکورددار گلزنی در فینال این رقابت‌ها شد. کاپیتان بارسلونا همچنین ۳۶ فینال تجربه کرده که ۳۱ گل و ۱۴ پاس گل حاصل تلاشش بوده است. این نابغه آرژانتینی از زمانی که لباس آبی اناری‌ها را بر تن کرده، صاحب ۳۵ جام مختلف شده و در این زمینه با ثبت رکوردی خیره کننده، از بایرن با (۳۲ جام)، رئال مادرید (۲۱ جام) یوونتوس (۲۱ جام)، منچستریونایتد (۲۰ جام) و لیورپول (۸ جام) جلوتر است. لئو مسی همچنین با دبل دیشب، توانست برای هفتمین بار در فینال‌ها دبل کند. دو بار در جام حذفی اسپانیا، سه بار در سوپرجام اسپانیا، یک بار در سوپرجام اروپا و یک بار هم در جام جهانی باشگاه‌ها موفق به انجام این مهم شده است.

بعد از پایان این بازی لاپورتا مصاحبه کرد و گفت: "هم مسی بارسا را دوست دارد و هم بارسا عاشق لیونل مسی است، من مطمئن هستم که او اینجا می‌ماند." با این صحبت‌های رئیس می‌توان نتیجه گرفت فوق ستاره آرژانتینی با کاتالان‌ها تا ۵ سال آینده ادامه می‌دهد بارسا تا پایان این فصل لالیگا، هشت بازی در پیش دارد و باید تلاش کند تا دو امتیاز اختلاف با اتلتیکو را جبران کرده و برای بیست و هفتمین بار فاتح لالیگا شود. رسانه‌ها هم تیتر زدند: "کومان شایسته احترام بیشتری است." یک هفته‌ سختی بود، بعد از باخت در ال‌کلاسیکو کومان طعمه راحتی برای مطبوعات شد، آنها او را به عروسکی که گریه می‌کند تشبیه کردند و بخاطر تغییر سیستم او را سرزنش کردند. سکوت لاپورتا به مرد هلندی هیچ کمکی نکرد و جبران عالی فاصله ۱۱ امتیازی با اتلتیکو نیز فراموش شده بود.

کد خبر 487738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.