حوزه کودک و نوجوان مورد غفلت قرار گرفته است

یک کارگردان سینما گفت: حوزه کودک و نوجوان مورد غفلت قرار گرفته است. باید پایه‌های ملی و مذهبی در اندیشه این گروه‌های سنی به عنوان آینده سازان کشور، تقویت شود. این گروه‌ها در میان انبوهی از اطلاعات رها شده اند و بسیاری از آنها ممکن است راه خود را گم کنند.

یاسر احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مسابقه‌ای که او ویژه گروه سنی کودکان و نوجوانان طراحی کرده است، اظهار کرد: این مسابقه با نام "سرور" و به کمک مؤسسه فرهنگی و قرآنی بَیّنه که در حوزه آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند، طراحی شده است؛ در این مسابقه علاوه بر انتقال اطلاعات قرآنی به مخاطب، بازی و سرگرمی‌هایی نیز وجود دارد تا برنامه صرفاً قرآنی نباشد و برای مخاطبان، مخصوصاً کودکان و نوجوانان، جذابیت‌های بیشتری داشته باشد.

وی افزود: امروزه فضای مجازی و وسایل ارتباطی در دسترس کودکان و نوجوانان قرار گرفته است، لذا این گروه‌های سنی بیشتر در معرض تهاجم فرهنگی هستند، بنابراین وجود چنین برنامه‌هایی در صدا و سیمای کشور نیاز است.

این کارگردان سینمای کودک و نوجوان، ادامه داد: افرادی که از آنها برای طراحی این مسابقه کمک گرفتیم از متخصصان حوزه کودک و نوجوان بودند. مسابقه سرو به گونه‌ای طراحی شده بود که علاوه بر بهره مندی از جلوه‌ها و جذابیت‌های بصری به سادگی پیام خود را به خانواده‌ها منتقل می‌کرد.

احمدی با بیان این که "یک قسمت کامل از این مسابقه تولید و به سیمای جمهوری اسلامی ایران ارائه شده است"، تصریح کرد: طبق قرارداد تولید این پروژه، پخش برنامه باید تا ۳۰ قسمت ادامه داشته باشد؛ باید توجه داشته باشیم که لازمه دوام تولید و پخش آن حمایت و همکاری مالی ارگان‌های مربوطه و کسانی است که ترویج کننده مفاهیم عمیق قرآن بین مردم هستند، اما با وجود استقبال بینندگان از برنامه تلویزیونی "سرو" به اندازه کافی از آن حمایت نشد تا پخش برنامه ادامه یابد.

وی اظهار کرد: به برنامه‌هایی که صرفاً برای سرگرمی است، بودجه زیادی تعلق می‌گیرد؛ اما برنامه‌هایی از این نوع مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و درنهایت برنامه سازان ملزم می‌شوند از کیفیت برنامه خود بکاهند. بسیاری از فعالان این حوزه نیز گاهی از سود خود می‌گذرند تا برنامه‌ای لایق مردم تولید کنند. بی‌توجهی در حوزه فرهنگ و هنر، باعث نا امیدی و در نهایت خروج فعالان از این حوزه می‌شود.

این کارگردان سینمای کودک و نوجوان، درباره ضرورت ساخت برنامه‌هایی به محتوای آموزش مضامین میهنی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان، گفت: حوزه کودک و نوجوان مورد غفلت قرار گرفته است. باید پایه‌های ملی و مذهبی در اندیشه این گروه‌های سنی به عنوان آینده سازان کشور، تقویت شود. این گروه‌ها در میان انبوهی از اطلاعات رها شده اند و بسیاری از آنها ممکن است راه خود را گم کنند. اگر برنامه‌هایی با محتوای مضامین ملی و مذهبی همچون "سرور" از رسانه ملی پخش نشود، رسانه‌های بیگانه مطالب مورد نظر خود را به مخاطب تحمیل می‌کنند.

کد خبر 487614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.